لرستان

۱۳ آبان پرچم بر افراشته‌ بصیرت مردمی است/ تلاش دشمنان برای کم کردن نفوذ ایران در منطقه

حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، اظهار داشت: آمریکا به عنوان شیطان بزرگ از دیر باز با ملت‌هایی که به دنبال استقلال بودند دشمنی کرده و دشمنی را در سال ۱۳۳۲ علنی و آشکار کرد.

وی افزود:  برخی تصور می‌کنند دشمنی آمریکا با ایران به زمان تسخیر لانه جاسوسی بر می‌گردد اما  دشمنی آمریکا تا قبل از سال ۱۳۳۲علیه ملت ایران خیلی عیان نبود و برخی خواص می دانستند و اعتراص دانشجویان در ۱۶ آذر گواه بر این مطلب است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد:  تبعید امام خمینی(ره)  به ترکیه و بعد به عراق در راستای اعتراض به لایحه مصونیت قضایی نظامیان آمریکا در ایران بود و در طول مدت سلطنت رژیم پهلوی به ویژه پهلوی دوم آمریکا در ضدیت با منافع ملت 
ایران و در شهادت و شکنجه و تبعید و زندانیان ایرانیان مسلمان نقش داشت.

شاهرخی خاطر نشان کرد:  بعد از پیروزی انقلاب ما دست آمریکا را در موضوعاتی همچون تجزیه طلبی،  کودتا و  آشوب‌های داخلی مشاهده کردیم و اموالی که  ایران در آمریکا داشت بلوکه شدند و نهایتا به دنبال این بود که کودتایی شبیه به کودتای ۲۸ مرداد راه بیفتد اما تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاد.

امام جمعه خرم‌آباد گفت:  ما دوباره  حمایت‌های لجستیکی، تسهیلاتی و  حمایت از منافقین  رژیم آمریکا را در حمله صدام به ایران، در تحریم و زدن هواپیمای مسافربری دیدیم و هرجا توانستند علیه ملت ایران دشمنی کردند.

شاهرخی گفت:  روز مبارزه با استکبار برای این است که دشمن خود را بشناسیم و هر  ملتی که دشمن خود را بشناسد و راه‌های نفود و ورود دشمن را از جهت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری روی کشور ببندد می‌تواند به قله‌های ارتقا فرهنگی و پیشرفت نائل شود. 

وی با بیان اینکه روز ملی مبارزه با استکبار  به این معنا است  که ملت ما آگاه و هوشیار است و نمی گذارد آمریکا بر سرنوشتش مسلط  شود، ببان کرد:  حضور مردم در روز ۱۳ آبان پرچم بر افراشته‌ای است که راه و مسیر را به ما نشان می‌دهد که باید با بصیرت و معرفت‌افزایی این مسیر را  طی کرده و مراقب باشیم راه‌های نفوذ و تهدید  را شناسایی و مسدود کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: پشت سر مقام معظم رهبری برای رسیدن به قله‌های  رفیع عمران، آبادانی، پیشرفت و اقتصاد مبتنی بر اخلاق و معرفت عبور کنیم.

وی در رابطه با دستاورد تسخیر لانه جاسوسی گفت:  دستاوردش این است که زمانی  آمال و آرزوی نسل‌های قبل از سال ۵۷ این بود که دست آمریکا  و اسرائیل از سر ایران بر داشته شود و امروز آنها می‌گویند نفوذ ایران در منطقه برای آنها مشکل‌ساز شده و آنها به دنبال کم کردن نفوذ ایران در خاورمیانه هستند .

شاهرخی افزود:  روزی ما انبار تسهیلاتی آمریکا بودیم  اما امروز به دنبال این هستند که مذاکره کنند ایران تجهیزات نظامی  پیشرفته خود را به دیگر کشورها نفروشد، ما از حالت تدافعی بیرون آمده‌ایم و  بر سرنوشت خود مسلط شدیم.

وی گفت:  استقلال  سیاسی  و فرهنگی داریم  و آنها به دنبال این هستند که تاثیر گذاری نفوذ ایران را بر ملت‌های منطقه را کم کنند،  امروز شرافت، عزت و آقایی ملت ایران بر همه  عیان و اشکار است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا