اجتماعی

۱۵ درصد از درخواستهای صدور گذرنامه زیارتی متعلق به استان تهران است

۱۵ درصد از درخواستهای صدور گذرنامه زیارتی متعلق به استان تهران است

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، محسن نایبی؛ معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران و جانشین ستاد اربعین استان تهران درباره آخرین اقدامات استانداری تهران به عنوان استان معین یکی از مرزهای کشورمان با عراق با اشاره به شعار اربعین امسال با عنوان “حیاتنا الحسین(ع)” اظهار کرد: طبق دستور ستاد مرکزی اربعین امسال استان تهران با عنوان استاد معین استان ایلام مثل سنوات قبل اعلام شده است، در همین راستا خدمات مد نظر استان ایلام از قبیل راه سازی، خدمات مربوط به زائران حسینی و اسکان آنها به صورت مرتب و منظم به آنها از طرف استان تهران ارائه خواهد شد.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: بخش دوم از وظایف استان تهران به عنوان استان معین اربعین در پیاده روی زائران اربعین حسینی به چند موضوع تقسیم می‌شود. اول؛ گذرنامه‌های زیارتی ۵ ساله یا دفترچه‌های زیارتی است که زائران می‌توانند با ثبت‌نام در درگاه‌های رسمی مثل پلیس من و تایید احراز هویت؛ دفترچه خود را از طریق پست دریافت کنند.

نایبی گفت: تا امروز حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر برای گذرنامه زیارتی درخواست داده اند که حدود ۱۵ درصد آنها مربوط به استان تهران است. انتظار ما این است که مردم به دلیل گرمای هوا به طور غیرحضوری گذرنامه‌های زیارتی خود را دریافت کنند. پذیرش مردم در عراق از اول محرم آغاز شده است.افرادی که گذرنامه ندارند می توانند در زمان کمتر و همینطور هزینه کمتر گذرنامه ۵ ساله زیارتی را دریافت کنند.

چاپ ۱۷۰۰۰ جلد “گذرنامه ویژه اربعین” در ۱۲ روز/ امتیازات ویژه “گذرنامه اربعین” چیست؟

معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران افزود: موضوع مهم بعدی؛ تامین سلامت و بهداشت زائران اربعین است. مجموعه وزارت کشور، هلال احمر و علوم پزشکی ایران اقدامات بسیار خوبی را در حال پیگیری هستند تا بتوانیم با اقدامات مناسب در مواکب، ایجاد اتاق‌های سرد و پیامک‌های آموزشی که برای زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند فرستاده می‌شود؛ بهترین شرایط یک سفر معنوی را برای زائران فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: زائران در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا ضمن استفاده از بیمه ما هم از آمار زائران مطلع باشیم. در کنار همه این اقدامات؛ موکب بسیار بزرگی در شهر نجف؛ پذیرای زائران در صحن حضرت زهرا(س) و ثوره العشرین با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و پذیرایی (صبحانه و نهار و شام) از ۲۷ مرداد تا ۱۷ شهریور خواهد بود.

نایبی در مورد هموطنانی که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند گذرنامه عادی یا زیارتی برای ورود به کشور عراق را بگیرند و یا گذرنامه آنها گم شده است، گفت: گذرنامه زیارتی حدود ۵ روز زمان می‌برد تا به دست زائران برسد. اگر هموطنی بدون اوراق هویتی و گذرنامه از کشور خارج شود ممکن است با مشکلاتی در کشور عراق مواجه شود. سفارش ما به همه این است که با سرعت برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

جانشین ستاد اربعین استان تهران تصریح کرد: عبور موکب‌های ایرانی به عراق از مرزهای مختلف(شلمچه، سومار، خسروی و مهران و غیره) از ۲۰ محرم آغاز و تا ۱۵ صفر ادامه دارد و بعد از ۱۵ صفر هم از مرز سومار این اقدامات انجام می‌شود. برای اتباع غیر ایرانی هم مرز مشخصی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: اقدامات خوبی از سوی هلال احمر در شهر نجف در حال انجام است تا امروز ۹ مرکز درمانی در نجف، ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ دستگاه آمبولانس برای زائران در نظر گرفته شده است.ضمن اینکه حدود ۶۰۰ نفر از کادر درمان هم در خدمت زائران در شهر نجف خواهند بود.

نایبی گفت: یک دستگاه یخ ساز که توسط استانداری تهران ساخته شده جهت سرویس‌دهی به زائرین اربعین به نجف اشرف انتقال خواهد شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا