سلامت

۱۶ آذرماه و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار استان ها ، به گفته کارشناسان بهداشت و درمان ، اغلب استان های کشور تا حدود زیادی از بحران کرونایی عبور کرده اند و البته با شناسایی سویه جدید با نام اومیکرون احتمال ایجاد جهش‌های جدید، سویه‌ها و نیز پیک‌های جدید در آن وجود دارد، اما با روند افزایشی واکسیناسیون در کشور امنیت مناسبی ایجاد شده و نگران کننده نیست.

هرچند روند جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا در اکثر استان ها رو به کاهش است اما این بدان معنا نیست که شیوع ویروس کرونا در کشور متوقف شده است و می‌توان به زندگی قبل، بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی بازگشت بلکه باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد تا از شرّ این ویروس منحوس در امان بمانیم.

به گفته مسوولان بهداشت و درمان در حالی که روند کاهشی نرخ ابتلا به ویروس کرونا نسبت به هفته های قبل همچنان ادامه دارد ، اجرای قرنطینه هوشمند این امیدواری را به وجود آورده که بتوانیم بحران این بیماری را کنترل کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اجرای سیستم کنترل هوشمند کرونا از ۱۵ آذر، گفت: حضور در اماکن سربسته فقط با کارت واکسن امکان پذیر است.

کمال حیدری افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد محدودیت‌ها با کارت واکسن صورت بگیرد یعنی آن دسته از افرادی که کارت واکسن دریافت کردند، می‌توانند در محیط‌های سربسته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی براساس اهمیت موضوعی و تعداد مراجعات حضور یابند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از آغاز نوبت سوم واکسیناسیون کووید ۱۹ برای گروه سنی ۴۰ سال به بالا از روز گذشته خبر داد.

محمد مهدی گویا تصریح کرد: اکنون در مرحله دوم برای افراد ۴۰ سال به بالا ، این افراد می توانند در سراسر کشور به مراکز جامع سلامت و پایگاه های واکسیناسیون مراجعه کرده و نوبت سوم واکسن خود را دریافت کنند.

در زمان حاضر دو شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و ۳۲۱۳ مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ، از دیروز(دوشنبه) تا امروز(سه شنبه) ۱۶ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۵۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

تا کنون ۵۸ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۷۸۷ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۳۶۲ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۹۸۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۸ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۱۳۱ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته نیز ۴۷۴ هزار و ۴۹۸ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

۱۶ آذرماه و مهمترین  اخبار کرونایی استان‌ها

آخرین وضعیت کرونایی  استان ها

بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل ، آمار مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی این  استان  به ۱۵۶ نفر در شبانه روز گذشته کاهش یافته که ۷۴۱ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه پیش است.

در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته ۳۱ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که این میزان بستری نیز پایین ترین رقم در ۳.۵ ماه پیش بوده و نسبت به بالاترین آمار ثبت شده، ۱۵۸ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

آمار جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل نیز کاهش یافته و با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان، مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان، به رقم ۲ هزار و ۵۸۱ نفر رسید.

هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت آبی قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند پایداری را طی می‌کند.

از استان گیلان گزارش شده ، مبتلایان به کرونا که پس از طی دوران نقاهت بهبود یافته‌اند تنها در صورتی می توانند از پروازهای فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت بهره‌مند شوند که نشان سلامت شان در سامانه هوشمند درج شده باشد.

سید محسن میرحسینی مدیرکل فرودگاه گیلان گفت : با توجه به بخشنامه صادر شده از سوی وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر جلوگیری از حضور مبتلایان به کرونا در ناوگان عمومی تا زمان اطمینان از سلامت، لذا افرادی که نامشان در سامانه با عنوان بیماران مبتلا به کرونا ثبت شده است تا زمان درج سلامت ( پی .سی .ار منفی) در همان سامانه ،نمی توانند از پرواز های این فرودگاه بهره مند شوند.
 وی اظهار داشت: همچنین،افرادی که تاکنون واکسن نزده اند و تصمیم به انجام واکسیناسیون ندارند می بایست ۷۲ ساعت قبل از پرواز به دریافت نشان سلامت از کرونا ( پی .سی .ار منفی) اقدام کنند.
 مدیرکل فرودگاه گیلان با تاکید بر اهمیت اولویت سلامت مردم اعلام کرد: کارت انجام واکسیناسیون مسافرانی که نسبت به کرونا واکسینه شده اند نیز می بایستی در سامانه تایید شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر نیز گفت که با نظارت روزانه این شبکه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ، ۲ مدرسه این شهرستان که طی روزهای گذشته چند دانش آموز مشکوک به کرونا در آنها مشاهده شده بود ، تعطیل شدند.

حمید رضا مبشری افزود : آموزش حضوری یک مدرسه در منطقه اشکور و یک مدرسه نیز در ساداتشهر به خاطر شناسایی دانش آموزان مشکوک به کرونا متوقف شده است و  نظارت بر مدارس به صورت جدی ادامه دارد.

وی تعداد دانش آموزان شناسایی شده مبتلا به کووید ۱۹ در این مدارس را هشت نفر اعلام کرد و گفت که ۲۷ دانش آموز مشکوک به ابتلا هم شناسایی شده اند.

فرماندار بانه نیز با بیان اینکه باید همه پایبند پروتکل های بهدشتی باشند گفت: رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی دوران کرونا در این شهرستان از سوی کم رنگ شده و نوعی عادی انگاری در جامعه گسترش یافته که نیاز است همه به رعایت پروتکل های بهداشتی پایبند باشیم.

اسماعیل رستم پور اظهار داشت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش اما مرگ و میر مبتلایان به کرونا افزایش یافته که لازم است مردم در بحث واکسیناسیون همکاری بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون اصلی ترین مسئله برای کاهش مرگ و میر بیماران است و روند واکسیناسیون در شرایط مطلوبی است اما باید این روند افزایش پیدا کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز گفت: با توجه به پیشرفت روند انجام واکسیناسیون در آمار بستری ها و مبتلایان به کرونا در شهرستان کاهش یافته و اکنون حدود ۱۶ نفر در بیمارستان بستری هستند که باتوجه به آمار بسترهای هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام  رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین ، تاکنون ۳۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن کرونا از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون سراسری، برای جامعه هدف بالای ۱۸ سال در این شهرستان تزریق شده است.

دکتر رضا منصوری افزود: از مجموع واکسیناسیون انجام شده ۱۷ هزار و ۲۰۰ دُز در نوبت اول و ۱۳ هزار و ۵۰۰ دُز در نوبت دوم تزریق شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: براساس اطلاعات موجود در حال حاضر ۱۸۶ هزار و ۲۰۶ نفر معادل ۹۰.۶ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

ایرج بیت اللهی افزود : دریافت واکسن دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله هرمزگان در تامین سلامت و ایمنی دانش آموزان و تسهیل مراحل بازگشایی مدارس مؤثر است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز اعلام کرد که با تلاش مدافعان سلامت خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه مورد فوتی ناشی از کرونا در این استان نداشتیم.

دکتر شهرام صیادی گفت : پس از فروکش کردن موج پنجم کرونا این سومین روز است که در استان البرز شاهد مرگ و میر کرونایی نیستیم .

از کیش گزارش شده است که با جانباختن یک خانم ۵۸ ساله تعداد قربانیان ویروس کرونا در این جزیره به ۵۹ نفر رسید.

محمدرضا رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار داشت: این فرد با علائم تنگی تنفس ، تب و لرز، بدن درد و سرفه بدون بیماری زمینه ای در بیمارستان کیش بستری شده بود که امروز به علت کرونا جان خود را از دست داد

۱۶ آذرماه و مهمترین  اخبار کرونایی استان‌ها

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا