مرکزی

۱۶ اتاق فکر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل گرفته است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، علی خیرالدین در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه اراک اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶ اتاق فکر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اتاق‌ فکرها ۴۹ پارک علم و فناوری و ۲۲۳ مرکز رشد نیز در کشور فعالیت دارند.

 معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایران از نظر شاخص تولید علم‌ و مقالات رتبه نخست را در منطقه خاورمیانه و رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است، گفت:  وجود ۳ میلیون دانشجو در مقاطع مختلف و ۸۰۰ هزار علم‌آموز در مقطع دکتر و ارشد لزوم توجه به مباحث پژوهشی را دو چندان می‌کند.

خیرالدین با اشاره به اینکه حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات آن طور که باید و شاید رشد و توسعه پیدا نکرده، بیان کرد: بودجه  امسال کشور ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، این در حالی است که بودجه آموزش عالی هفت هزارم درصد کل این منابع مالی است.

وی بر ضرورت تغییر نگاه در حوزه پژوهش تاکید کرد و ادامه داد: سهم دانشگاه‌ها در تولید ناخالص ملی بسیار ناچیز است سهم فناوری از تولید ناخالص ملی سالانه سه درصد پیش‌بینی شده که به ۴۳ صدم درصد کاهش یافته است.

 معاون فناری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شکل‌گیری معاونت علمی و فناوری در وزارت علوم خبر داد و گفت: این معاونت با هدف تجاری‌سازی دانش و علم و بسترسازی برای نخبگان شکل گرفته است.

 خیرالدین تصریح کرد: ایران در شاخص تجاری‌سازی ایده رتبه ۷۱ جهان را داراست، بایدبستری فراهم شود تا زیست‌بوم و مراکر نوآوری و رشد در استان‌ها شکل گرفته و در هر شهرستان یک مرکز رشد ایجاد شود.

وی همچنین خواستار ایجاد مدرسه اشتغال و مرکز هدایت شغلی در استان‌ها شد.
در این آئین جمعی از پژوهشگران برتر دانشگاه اراک تجلیل شدند.

انتهای پیام/ 

 
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا