همدان

۱۷ نفر در بر اثر برق‌گرفتگی در همدان جان باختند

۱۷ نفر در بر اثر برق‌گرفتگی در همدان جان باختند

به گزارش خبرگزاری برگزیده استان همدان، محمد مالمیر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه امسال با افزایش تعداد فوتی‌ها در زمینه برق‌گرفتگی مواجه هستیم.

وی افزود: ابتدای هفته جاری نیز یکی از پرسنل شرکت برق در حین کار دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد به طوری که جریان برق از دست مأمور وارد بدن و از پا خارج شده بود.

مالمیر اضافه کرد: در شدت علائم و عوارض ناشی از برق‌گرفتگی عوامل مختلفی نظیر نوع جریان، اختلاف پتانسیل، شدت جریان، مقاومت بافت‌ها، مسیر جریان و مدت عبور آن دخیل است.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: برق‌گرفتگی می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی‌های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

وی عواملی چون جریان متناوب و رطوبت البسه را سبب تشدید علائم دانست و ادامه داد: برای پیشگیری از برق‌گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است.

مالمیر در ادامه به وقوع ۲ مورد گازگرفتگی طی روزهای اخیر نیز اشاره کرد و گفت: روز جمعه جوان ۲۹ ساله همدانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن فوت کرد و روز شنبه نیز زنی ۶۰ ساله‌ در روستای گنبد با گاز ذغال کرسی جان خود را از دست داد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا