خراسان رضوی

۱۸۳ پرونده اراضی راکد شهرکهای صنعتی تعیین تکلیف شد

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده افزود: امسال همچنین ۹ هکتار از اراضی بازپس گرفته شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران جدید واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: دلالی زمین در شهرکها و نواحی صنعتی را به هیچ وجه به رسمیت نمی شناسیم و با هر گونه دلالی زمین که در این بخش اتفاق بیفتد قاطعانه برخورد می شود. با هر فرد یا صاحب واحدی که در داخل شهرکها و نواحی صنعتی اقدام به خرید و فروش زمین کند، با حمایت و همکاری دستگاه قضا و سایر دستگاه های نظارتی برخورد جدی انجام می گیرد.

بهرامی زاده در ادامه گفت: امسال تغییر نام طرح های صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان به غیر بدون داشتن پیشرفت اجرایی مناسب و دریافت پایان کار ساختمانی ممنوع شده است. در صورتی که پیش از این واگذاری زمین به افراد دیگر ممنوعیتی نداشت. بعد از دریافت پایان کار ساختمانی، تغییر نام طرح صنعتی برای فرد جدید در شرکت شهرکهای صنعتی طبق شیوه نامه انجام می گیرد.

وی افزود: برای بازپس گیری اراضی تحت اختیار تولیدکنندگان در شهرکها و نواحی صنعتی که با این شرکت قرارداد منعقد کرده اما نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام نکرده اند، هیات داوری در این شرکت تشکیل شده است که امور حقوقی و قراردادهای مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ را مورد بررسی قرار می دهد. اعضای این هیات داوری، زمین های راکد که مراحل عملیاتی آن پیشرفت فیزیکی ندارند را در جلساتی با حضور خود متقاضی مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که نسبت به عملیاتی شدن آنها اقدام نکنند، قراردادها فسخ می شود، حتی در صورت نیاز برای بازپس گیری زمین ها، طرفهای قرارداد با این شرکت به مراجع قضایی معرفی می شوند و موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.

بهامی زاده خاطرنشان کرد: به صاحبان واحدهایی که بنا بر شرایط خاص کرونایی و تحریم های ظالمانه زمین را راکد نگه داشته اند، منوط به داشتن پیشرفت عملیات اجرایی واحد، دادن تعهد محضری و ارایه برنامه زمان بندی به هیات مدیره شرکت، برای مدتی محدود مهلت داده می شود که بسته به نوع طرح و زمان بندی مربوطه در زمان محدود حداکثر تا یک سال عملیات اجرایی واحد را به اتمام برسانند. در صورتی که عملیات اجرایی در زمین های واگذار شده به متقاضیان فاقد پیشرفت فیزیکی بوده و اقدامی بر روی آنها انجام نگرفته باشد؛ به طور قطع شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی قرارداد را با متقاضی فسخ می کند.

 

انتهای خبر/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا