سلامت

۱۸ آذر ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

به گزارش برگزیده های ایران ، با وجودی که تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور اندیشیده شده است اما همچنان تاکید کارشناسان حوزه بهداشت و درمان رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور است چرا که هر گونه غفلت سبب بازگشت به روزهای سخت شیوع کرونا در کشور خواهد شد .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم امروز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاههای علوم پزشکی در مشهد در مورد مشاهده ویروس اومیکرون در کشور گفت: تاکنون موردی از شیوع این ویروس در کشور گزارش نشده است اما طبق تحقیقات جدید انجام شده، این سویه کرونا با وجود سرایت‌پذیری بالاتر، مرگ و میر کمتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

دکتر بهرام عین‌اللهی با تاکید بر اینکه هماهنگی و تمهیدات لازم برای کنترل و پیشگیری از شیوع سویه اومیکرون در کشور اندیشیده شده است گفت : و از مردم تقاضا داریم همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود :  اکنون وضعیت ایران به لحاظ کنترل کرونا در شرایط نسبتا خوبی است و از ۱۰ روز گذشته تاکنون آمار مرگ و میر کرونا در کل کشور ۲ رقمی شده است، هر چند که حتی مرگ یک نفر نیز برای ما اهمیت دارد ونمی توان براحتی از کنار آن گذشت.
 

تداوم واکسیناسیون 

 در پی رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و نیز عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور، تلفات کرونا هر چند دو رقمی اما روندی نوسانی افزایشی – کاهشی دارد و تعداد شهرهای با وضعیت قرمز نیز کاهش یافته است .

 معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه  در خصوص تزریق دز سوم واکسن در این شهرستان گفت: همه پایگاه‌های بهداشتی این شهرستان در نوبت‌های صبح و عصر آمادگی پذیرش شهروندان بالای ۴۰ سال برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا را دارند.

دکتر «مجتبی ذکایی»  اظهار داشت: فراخوان مراجعه افراد بالای ۴۰ سال به‌منظور دریافت نوبت سوم واکسن کرونا از سوی دانشکده علوم پزشکی داده شده است و از واجدان شرایط ساوجی درخواست می‌شود برای ارتقای ایمنی خود و جامعه نسبت به تزریق سومین دُز واکسن اقدام کنند.

به گفته او، حدود ۸۰ درصد از مشمولان واکسن ساکن در ساوه و زرندیه واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اند و در مقطعی هم برای افراد سالمند واکسن آسترازنکا تزریق شد که انتظار است با توجه به جدول زمانبندی برای دریافت نوبت سوم به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۸۶ درصد اهالی مناطق شهری و ۷۵ درصد مناطق روستایی این شهرستان دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند.

عبدالرحیم پالیده شمار شهروندان گنبدی که دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، ۷۰ درصد و آمار اهالی روستاهای این شهرستان که دُز دوم را دریافت کردند، ۵۵ درصد اعلام کرد.

وی شمار جمعیت دانش آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال گنبدکاووس را که واکسن کرونا تزریق کردند ۹۶ درصد اعلام و اضافه کرد: در مجموع این شهرستان رتبه ششم بین ۱۴ شهرستان استان گلستان در دریافت واکسن کرونا توسط افراد واجد شرایط را دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،تا کنون ۵۸ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۶۵ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۴۵۰ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۲۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۹ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۲۴۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۳۹۶ هزار و ۳۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

۱۸ آذر ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

وضعیت کرونا در استانها

بر اساس اعلام  ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا، مجموع شمار مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی این استان به ۱۴۸ نفر در شبانه روز گذشته کاهش یافته که پایین‌ ترین رکورد ۶ ماه گذشته است.

 این میزان بستری همزمان مبتلایان کرونا در استان اردبیل ۷۴۹ نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در ۳.۵ ماه پیش در این استان است.

ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل همچنین گزارش داد که طی شبانه روز گذشته ۲۷ فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

آمار جان‌باختگان کرونا در این استان نیز روند پایداری را طی می‌کند به طوری که با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان، مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان، به رقم ۲ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت:خطر ابتلای مجدد با سویه اومیکرون سه برابر بیشتر از ابتلای سویه دلتا است و ما درباره شدت بیماری زایی این سویه هنوز اطلاعاتی در دسترس نداریم، البته توانایی درگیری و ابتلای جمعیت جوان به سویه اومیکرون بسیار نگران کننده است.

عباس رضاییان زاده افزود: تنها نقطه امید و مورد تایید تمام مجامع علمی که می تواند در پشت سر گذاشتن چالش اومیکرون (سرچشمه آن آفریقای جنوبی) کمک کننده باشد، واکسیناسیون است.

بر اساس آمارهای موجود ۱۲۲ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان فارس بستری شده اند،  هم اکنون ۸۰۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز خبر داد که با افزوده شدن ۶۳ مورد جدید کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۳ هزار و ۱۰۱ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی‌ شهری اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۲۶ بیمار حاد تنفسی و ۳۴ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به اینکه کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد گفت: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته است .

در لرستان و به گفته  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ،یک نفر دیگر طی شبانه روز گذشته در این استان قربانی کرونا شد و شمار جانباختگان این ویروس به ۲ هزار و ۶۷۲ نفر رسید.

دکتر “مریم کوشکی”  اعلام کرد: ۷۹بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به ۱۹۶ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده است.

اکنون شهرستان های پلدختر، رومشکان، دلفان، چگنی، خرم‌آباد، ازنا و الیگودرز در وضعیت زرد و شهرستان های دورود، بروجرد، سلسله و کوهدشت در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

در خبری دیگر ،سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی اعلام کرده است که در شبانه‌روز گذشته، ۳۴ مبتلای جدید کرونا در استان بستری شدند و یک بیمار دیگر نیز فوت کرد.

دکتر سیدجواد پورنقی روز پنجشنبه اظهار داشت: هم اینک ۱۳۱ بیمار دارای علائم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های خراسان شمالی بستری هستند.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی،  شهرستان های مانه و سملقان،  رازوجرگلان،  فاروج و گرمه در وضعیت رنگبندی آبی کرونایی و چهار شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

۱۸ آذر ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

گزارش هایی بر محوریت کرونا

کرونا در آذربایجان‌غربی؛ کاهش امیدوارکننده آمارها

آمارهای جدید وزارت بهداشت / کرونا پرونده ۸۷ نفر دیگر را بست 

 مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و سه هزار و ۱۶۹ مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

بر اساس این گزارش از دیروز تا امروز ۱۸ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند و  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۷۲ نفر رسید.

 تا کنون ۵ میلیون ۹۵۰ هزار و ۴۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

اکنون  ۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا