اخبار روز

۲۳درصد کلاس‌اولی‌ها هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند/ دعوت از خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان

۲۳درصد کلاس‌اولی‌ها هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند/ دعوت از خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس در حال انجام است و با وجود آنکه ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از اردیبهشت آغاز شد و به‌گفته مسئولان ۱۵ مرداد آخرین فرصت ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها در مدارس بود اما طبق آخرین آمار آموزش و پرورش تا امروز ۷۷ درصد کلاس‌اولی‌ها در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

در جدول زیر وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی در مدارس را مشاهده می‌کنید.

تعداد کلاس‌اولی‌های سال گذشته: ۱۶۹۰۷۸۸ تعداد ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها: ۱۳۰۶۳۶۷ درصد ثبت‌نام: ۷۷.۳
تعداد کلاس‌دومی‌های سال گذشته: ۱۶۹۵۰۱۵

تعداد ثبت‌نام:

۱۵۵۷۰۰۰

۹۲.۱
تعداد کلاس‌سومی‌های سال گذشته: ۱۴۳۹۰۸۳

تعداد ثبت‌نام:

۱۶۰۸۲۴۲

۹۴.۹
تعداد کلاس‌چهارمی‌های سال گذشته: ۱۴۲۶۲۵۴

تعداد ثبت‌نام:

۱۳۵۴۶۰۱

۹۴.۱
تعداد کلاس‌پنجمی‌های سال گذشته: ۱۴۱۱۲۲۰

تعداد ثبت‌نام:

۱۳۶۴۸۷۵

۹۵.۷
تعداد کلاس‌ششمی‌های سال گذشته:

تعداد ثبت‌نام:

۱۳۴۶۸۳۹ 

۹۵.۴

دعوت از خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان

تا امروز همچنین ۸۳ درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند با این حال مسئولان آموزش و پرورش با دعوت از خانواده‌ها برای مراجعه به‌منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس می‌گویند: در محاسباتی که انجام دادیم، افرادی که برای ثبت‌نام مراجعه نکرده‌اند، خودشان نخواسته‌اند که برای ثبت‌نام به مدارس مراجعه کنند.

ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان اتباع تا ۱۰ شهریور ادامه دارد

از سوی دیگر هنوز برخی خانواده‌های اتباع برای ثبت‌نام فرزندشان به‌ویژه در پایه اول ابتدایی با مشکلاتی مواجه هستند، سازمان ملی مهاجرت امسال اعلام کرد که با توجه به شروع طرح ساماندهی مطلوب و هدفمند اتباع و مهاجرین خارجی در کشور و آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزی، سازمان ملی مهاجرت اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه هوشمند (سهما) کرده است که تمام مراحل فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در این سامانه به‌آدرس http://irmigrationorg.ir انجام می‌شود.

با وجود این، هنوز برخی خانواده‌های افغانستانی موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند و سایت اعلام‌شده از سوی سازمان ملی مهاجرت به‌دشواری باز می‌شود.

طبق آمار آموزش و پرورش، از مجموع ۴۷۵ هزار دانش‌آموز اتباع حدود ۳۴۰ هزار نفر ثبت‌نام مدارس را انجام داده‌اند.

مجتبی هاشمی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، با اشاره به اینکه هنوز حدود ۷۵ درصد دانش‌آموزان پایه اول دبستان در مدارس ثبت‌نام نکرده‌اند، گفت: برای احراز هویت دانش‌آموزان اتباع سازمان ملی مهاجرت باید هماهنگی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشد.

هاشمی گفت: دانش‌آموزان اتباع از امسال برای ثبت‌نام در مدارس باید حتماً کد یکتا را از سامانه سازمان ملی مهاجرت به‌آدرس http://irmigrationorg.ir دریافت کنند.

وی درپاسخ به این پرسش که برخی از خانواده‌های دانش آموزان اتباع افغانستانی هنوز از این موضوع مطلع نیستند و برای ثبت‌نام به مدارس مراجعه می‌کنند که مدارس نیز از آنها ثبت‌نام نمی‌کنند، متذکر شد: اطلاع‌رسانی‌های لازم باید از سوی سازمان ملی مهاجرت انجام شود و اگر وظیفه‌ای نیز به‌عهده ما بگذارند حتماً آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که “هم‌اکنون دانش‌آموزان اتباع برای ورود به سایت اعلام‌شده از سوی سازمان ملی مهاجرت مشکل دارند و مدارس هم مسئولیت ثبت‌نام آنها در سامانه ملی مهاجرت را نمی‌پذیرند، آیا به مدارس گفته‌اید که در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند؟”، یادآور شد: همراهی به این معنا که کاری جز آنچه سازمان ملی مهاجرت تکلیف کرده و قانون کشور است، انجام دهیم، خیر نمی‌توانیم. دانش‌آموزان اتباع حتماً باید در سامانه مهاجرت ثبت‌نام و کد یکتا دریافت کنند و این مسئولیت به‌عهده خود خانواده‌ها است و بعد از دریافت کد می‌توانند ثبت‌نام در مدرسه را انجام دهند.

فرصت ثبت‌نام اتباع در مدارس تمدید می‌شود؟

وی در پاسخ به این پرسش که ۱۰ شهریور آخرین فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس است با توجه به اینکه برخی خانواده‌ها هنوز اطلاع لازم را برای ثبت‌نام در سامانه ملی مهاجرت ندارند یا اینکه سایت دارای مشکل است، آیا این فرصت تمدید خواهد شد، گفت: هماهنگی‌های لازم را با وزارت کشور انجام دادیم البته مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری خواهد کرد و جلسات مشترکی با سازمان ملی مهاجرت داشتند، وزیر آموزش و پرورش نیز مسئله را از سازمان ملی مهاجرت پیگیری کرد و آنها قول دادند مسئله احراز هویت و اعطای کد یکتا به دانش‌آموزان اتباع را به‌زودی حل کنند‌.

هاشمی ادامه داد: اکنون کلاس‌بندی‌ها در دوره ابتدایی و متوسطه اول در سطح کشور انجام شده است و در دوره متوسطه دوم به‌دلیل پیچیدگی‌هایی موجود، در گام سوم کلاس‌بندی انجام می‌شود، صدور ابلاغ‌ها نیز در سطح استان‌ها انجام شده است و نگرانی چندانی نداریم بنابراین اگر دانش‌آموزی از ثبت‌نام در مدارس باز مانده باشد، در طول سال تحصیلی هم ثبت‌نام انجام می‌شود تا فردی از تحصیل بازنماند.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا