ایلام

۲۷۰۰ ورزشکار آبدانانی محروم از امکانات

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ورزش همواره در سلامت جسمی و روحی انسان‌ها موثر بوده و  به همین دلیل یکی از مسائل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می‌آید، ورزش می‌تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند.

شهرستان آبدانان با داشتن ۲۵ هیات ورزشی و ۲۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته سال‌هاست با وجود تمام محرومیت‌ها در استان و حتی کشور توانسته مقام‌های قابل توجهی کسب کند.

نبود وسیله نقلیه و تجهیزات 

سید رحمان شفیعی رئیس هیات بوکس آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بعد از ۱۸ ماه تعطیلی به خاطر کرونا و بعد هم به خاطر اینکه سالن را در اختیار واکسینه کردن مردم قرار دادند مجبور به تمرین در سالن فوتبال شدیم و با یک ماه تمرین موفق به کسب قهرمانی دو رده جوانان در استان به میزبانی ایوان شدیم.

وی ادامه داد: سالن‌های ورزشی فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب هستند و ما برای حضور در مسابقات استانی و کشوری به دلیل نداشتن وسیله نقلیه همواره با مشکل روبرو هستیم و چه بسا به خاطر این مشکل از مسابقات استانی و حتی کشوری هم جا مانده‌ایم.

رئیس هیات بوکس آبدانان با اشاره به اینکه هربار مسوولین وعده تامین وسیله نقلیه و تجهیزات را می‌دهند ولی این وعده‌ها هیچگاه عملی نشده گفت: آبدانان ظرفیت بسیار بالایی در ورزش استان دارد ولی نبود امکانات باعث می‌شود این استعدادها شکوفا نشوند و در تمام رشته‌های ورزشی شاهد مرگ ورزش خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: رشته بوکس در سنوات گذشته دارای مقام‌های قهرمانی نونهالان کشور، سوم نوجوانان کشور و دو نفر انتخابی کشوری، سوم غرب کشور به صورت چهار جانبه و اول تیمی استان را در کارنامه خود دارد.

دو سال است که به دلیل نبود مکان از تمرین محروم هستیم

چنگیز چیدان رئیس هیات ورزشی وشوو و کیک بوکس آبدانان به خبرنگار فارس گفت: ۸۰ درصد رشته‌های ورزشی رزمی این شهرستان در سالن شهید کرمی تمرین می‌کنند که این سالن در ابتدا به خاطر کرونا و بعد هم برای واکسینه شدن مردم در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفته و ما ورزشکارن دوسالی است که از تمرین محروم هستیم.

وی ادامه داد: شخصا در دوره‌های قبل از طریق نمایندگان مجلس پیگیر تامین وسیله نقلیه برای ورزش شهرستان شدم ولی علی‌رغم وعده‌های داده شده هیچ نتیجه‌ای نگرفتم و امیدوارم این مهم به دست نماینده کنونی مردم در مجلس حل شود.

چیدان با اشاره به اینکه نبود وسیله نقلیه باعث اُفت ورزش در شهرستان شده است گفت: بدترین روز برای یک مربی در آبدانان روز اعزام تیم است چرا که باید دغدغه تهیه وسایل نقلیه و سالم رساندن بچه ها و… داشته باشد.

وی افزود: سالن‌های ورزشی از لحاظ نوردهی، سیستم گرمایشی و سرمایشی مشکل دارند اما مهم‌ترین آنها که در ورزش شهرستان تاثیر داشته و باعث ایجاد مشکلات شده نبود وسیله نقلیه است. 

چیدان خاطر نشان کرد: تیم ووشو و کیک بوکس توانسته در استان و کشور قهرمانی‌های در بخش بانوان و آقایان کسب کند. 

یکی از مشکلات اساسی نبود وسیله نقیله است

حیدر سپه‌وند رئیس ورزش و جوانان شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از مشکلات اساسی کل ورزش شهرستان نبود وسیله نقلیه است، هر چند ما هزینه ایاب و ذهاب ورزشکاران را در اختیارشان قرار می‌دهیم ولی با این وجود بازهم مشکلات متعددی وجود دارد که با تامین وسیله نقلیه می‌توانیم شاهد درخشش ورزشکاران آبدانانی در سطح استانی و کشوری باشیم.

وی با اشاره به اینکه سالن ورزشی شهید کرمی را برای واکسینه کردن مردم در اختیار شبکه بهداشت گذاشتیم،گفت: با توجه به واکسینه شدن درصد بالای از مردم این شهرستان و نبود تجمع، مکاتباتی انجام گرفته که  شبکه بهداشت باید اقدام به برگرداندن سالن ورزشی کند تا هیات‌های ورزشی شهرستان دوباره تمرینات خود را شروع کنند.

رئیس ورزش و جوانان شهرستان گفت: آبدانان با ۲۵ هیات ورزشی و ۲۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های کشتی،کاراته و بوکس و اکثر رشته‌های ورزشی همیشه در سطح استانی و کشوری درخشیده و حتی انتخابی کشوری هم داشته‌اند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۱۱/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا