Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
۲۷ آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

۲۷ آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

مراجع تقلید و علمای اهل سنت نیز در کنار متخصصان و کادر درمان یکصدا شده و بر انجام واکسیناسیون همگانی تا مهار کامل بیماری کووید ۱۹ تاکید کرده اند، طی روزهای گذشته آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، سید محمد علی علوی گرگانی و عبدالله جوادی آملی نظرهای خود در مورد تزریق واکسن کرونا و برخی اقدامات واکسن هراسانه را اعلام کردند.

آیت الله مکارم شیرازی در بیان نظر خود آورده است: لازم است در این زمینه بر اساس تشخیص و توصیه متخصصان عمل نمایید.

آیت الله علوی گرگانی نیز خاطرنشان کرده است: موضوع ضرورت و یا عدم ضرورت زدن واکسن و شخصی یا اجتماعی بودن آن باید توسط متخصصین پزشکی تعیین شود.

آیت الله جوادی آملی هم‌ افزوده است: مومنان نباید در کاری که تخصص ندارند، اظهارنظر کنند، ضمن آن که نباید دیگران را از تزریق واکسن ترساند.

علمای اهل سنت گلستان نیز در گفت و گو با خبرنگاران برگزیده های ایران مهمترین وظیفه مردم در شرایط همه‌گیری کرونا را عمل به توصیه‌ مسوولان حوزه بهداشت و درمان در تزریق واکسن دانستند و به واکسن‌نزده‌ها توصیه کردند برای افزایش ایمنی خود، خانواده و جامعه در طرح واکسیناسیون این ویروس شرکت کنند.

آنان با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در کاهش روند ابتلا و مرگ و میرهای بیماران کرونایی، از مردم استان به‌ویژه ساکنان مناطق روستایی خواستند هرچه سریعتر برای تزریق این واکسن اقدام کنند تا به‌زودی رنگ کرونایی تمام شهرهای استان آبی شود.

آخوند محمدامین آدینه امام جمعه اهل سنت شهر فراغی کلاله توصیه کرده است: مردم با اولویت قراردادن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نیز تزریق واکسن، خود و دیگران را از ابتلا به این ویروس ایمن کنند.

آخوند عباس علیزاده امام جمعه اهل سنت شهر گلیداغ از توابع شهرستان مرزی مراوه‌تپه نیز از مردم گلستان خواسته است به سخنان مسوولان حوزه بهداشت که همواره از هیچ تلاشی برای حفظ سلامت جامعه کوتاهی نمی‌کنند، گوش دهند و واکسن کرونا را تزریق کنند.

آخوند مدد هوشمند امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس نیز مهمترین توصیه‌اش در خطبه‌های نماز جمعه ماه های اخیر را دعوت مردم به تزریق واکسن کرونا عنوان کرده و از مردم خواسته است هرچه سریعتر برای جلوگیری از شیوع بیماری و کمتر شدن تلفات ناشی از آن، واکسن کرونا را تزریق کنند.  

امروز همچنین خبر مهم دیگری به نقل از وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی که به همراه رئیس جمهوری به استان زنجان سفر کرده است، منتشر شد. دکتر بهرام عین اللهی در شهرستان طارم با بیان اینکه همچنان موج ششم کرونا کشور را تهدید می کند گفت: از آنجا که در کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی ، آمریکایی و روسیه شاهد موج ششم کرونا هستیم باید عادی انگاری را کنار بگذاریم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا در دام موج ششم کرونا گرفتار نشویم.

وی همچنین گفت: تاکنون ۸۴ درصد گروه هدف کشور که جمعیتی بالغ بر ۶۷ میلیون نفر را شامل می شود یک دُز واکسن کرونا تزریق کرده اند گفت: ۶۸ درصد مردم نیز ۲ دُز واکسن تزریق کرده که امیدواریم در چند هفته آینده این رقم به بالای ۸۰ درصد برسد و در مورد کسانی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند ستاد کرونا تصمیم گیری می کند. ستاد کرونا بیشتر معتقد به قرنطینه هوشمند است تا افرادی که واکسن نزده اند در تجمع حضور پیدا نکنند.

وی اضافه کرد: در مقابله با بیماری کووید ۱۹ مهم ترین اقدام واکسیناسیون است. تزریق واکسن در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار موثر است لذا به هموطنان توصیه می شود هرچه سریع تر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا بر مقابله با کرونا موفق شویم.

۲۷ آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

در ادامه مروری داریم بر وضعیت مبتلایان و واکسیناسیون کرونا درکشور

مرکز بهداشت گنبدکاووس اعلام کرد: جامعه هدف بالای ۱۲ سال شهرستان برای تزریق واکسن کرونا ۲۷۰ هزار و ۸۲۷ نفر است که تاکنون ۲۲۲ هزار و ۸۶۶ نفر از آنان معادل ۸۲ درصد دُز اول و ۱۶۳ هزار و ۸۲۳ نفر معادل ۶۰ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

بر اساس اعلام این مرکز، تزریق واکسن کرونا در گنبدکاووس به‌ویژه مناطق روستایی آن همگام با دیگر نقاط گلستان در حال انجام است و با وجود اطلاع رسانی گسترده و کاهش سن واکسیناسیون، استقبال ساکنان در این مناطق به حد مطلوب نرسیده و نیاز به همراهی علما و روحانیون برای افزایش آگاهی بخشی جامعه از تاثیر مثبت واکسن در کاهش ابتلا و موارد فوتی وجود دارد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی هم اعلام کرد: هم اینک حدود ۹۷ درصد جامعه بالای ۱۸ سال ارومیه، مرکز استان که بیشترین جمعیت هدف واکسیناسیون را نیز داراست، حداقل یک دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند و در دُز دوم نیز شهرستان ارومیه همچنان پیشتاز آذربایجان غربی بوده و ۷۸ درصد مردم مرکز استان، هر ۲ دز را تزریق کرده اند.

هم اینک ۶ شهرستان آذربایجان غربی شامل پلدشت، چایپاره و شوط در شمال استان، اشنویه، سردشت و پیرانشهر در جنوب استان وضعیت قرمز، ۲ شهر شاهین دژ در جنوب و چالدران در شمال استان وضعیت زرد و ۱۰ شهر دیگر ازجمله ارومیه در وضع نارنجی قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری نیز در خبری اعلام کرد: با انجام آزمایش از ۴۷۰ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته ابتلای ۹۶ نفر به این ویروس مثبت قطعی شد و یک بیمار جدید فوت کرد که بر این اساس مجموع قربانیان ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۷۰۸ نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار تاکنون بین ۴۰ تا ۹۵ درصد در شهرستان‌های مختلف این استان اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند که شهرستان کوهرنگ با ۹۵ درصد بیشترین و شهرکرد با ۴۱ درصد کمترین استقبال از واکسن را در بین صنوف به خود اختصاص داده اند.

بنابر رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان و فارسان در وضعیت نارنجی (پرخطر) شیوع کرونا و شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا، بن، سامان، اردل و کیار در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: بستری شدگان روزانه به خاطر ابتلا به کرونا یا مشکوک بودن به آن در استان، از اوایل تیرماه گذشته (حدود ۲۰ هفته اخیر) سه رقمی بوده و حتی در مقاطعی به ۴۶۰ نفر در روز هم رسیده است و آمارها نشان می دهد که هنوز شیوع کرونا در این استان قابل توجه است و رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار جدی مردم و مسوولان قرار گیرد.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۵۷ نفر در استان از جمله ۶۰ نفر در ارومیه به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های مختلف بستری شدند و ۶ بیمار نیز فوت کردند که هرچند به حدود یک سوم روزهای اوج رسیده ولی بازهم رقم قابل توجهی به نظر می رسد.

در استان قم نیز بر اساس اعلام مرکز بهداشت روند واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در این استان مطلوب نیست و نسبت به سایر استان‌ها روند کندی دارد. تاکنون حدود ۶۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال نوبت اول و ۴۴ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و گروه سنی ۲۵ تا ۳۰ سال که جزو گروه‌های حساس جامعه است و تحرک اجتماعی بیشتری دارد و در نتیجه امکان ابتلا در آن‌ها بیشتر است، کمتر از سایر گروه‌های سنی برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.

اما در گروه سنی سالمندان وضعیت واکسیناسیون بهتر است و به‌طور میانگین حدود ۸۰ درصد افراد ۶۰ سال به بالا هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت و بیش از سه هزار سالمند نیز دُز سوم(بوستر) را تزریق کرده‌اندو در مجموع تاکنون یک‌میلیون و ۲۶۴ هزار و ۸۲۲ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل به شکل آهسته ادامه دارد به طوری که مجموع بستری مبتلایان کرونا در این استان به ۱۶۶ نفر کاهش یافته که پایین‌ترین آمار ثبت شده در ماه جاری است.

همچنین با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان بستری طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان در ۲۱ ماه گذشته و در خلال پنج موج ۲ هزار و ۵۵۸ نفر بوده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان روند آرام کاهشی را طی می‌کند و از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۲۳ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، نیر، کوثر، نمین و سرعین در وضعیت آبی و شهرستان بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارد.

در جزیره کیش هم تا کنون بیش از ۷۸ درصد ساکنان این جزیره ۹۶ هزار و ۸۲۸  دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و انتظار می رود ساکنانی دُز اول خود را دریافت و تا کنون دُز دوم را نگرفته اند هر چه زودتر و در زمان، بندی برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

تاکنون در این جزیره هشت هزار و ۴۴۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده و چهار  بیمار نیز در بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش بستری هستند.

مرکز بهداشت شهرستان لارستان هم اعلام کرد: تا ۲۷ آبانماه ۱۴۰۰ حدود ۶۶ درصد جمعیت ۲۳۰ هزار نفری این شهرستان دو دُز واکسن علیه کرونا را تزریق کرده اند و بر اساس بررسی ها و گزارش های رسیده  حدود چهاردرصد جمعیت شهرستان لارستان نیز در خارج از کشور به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به تزریق دو دُز واکسن خود کرده اند.

وضعیت کرونا در استان خراسان رضوی هم مطلوب است به گونه ای که هم‌اکنون ۶۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که طی سه روز اخیر میزان روند ابتلا کاهشی بوده است.

تعداد بستری‌شدگان روزانه بر اثر کرونا در خراسان رضوی دیروز به ۱۸۴ نفر در روز رسید و طی ۱۰ روز گذشته بیشترین میزان بستری‌شدگان روزانه کرونا در استان  ۲۱۸ نفر در روز بوده است و به افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند توصیه شده که انجام واکسیناسیون برای کنترل کرونا و کاهش مرگ و میر در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

در استان لرستان نیز اکنون ۳۳۴مبتلا یا بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان بستری و در حال درمان هستند و ۱۲۸بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان شناسایی شده و مجموع مبتلایان به ۱۹۴ هزار و ۶۴۰نفر رسیده است.یک بیمار مبتلا به کرونا نیز طی شبانه روز گذشته در این استان جان باختند و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۶۳۳ نفر رسید.

در زمان حاضر وضعیت کرونایی شهرستان‌ های ازنا، چگنی، دلفان، دورود، رومشکان، بروجرد و کوهدشت زرد، خرم‌آباد، الیگودرز، سلسله و پلدختر نارنجی است.

همچنین اکنون شهرستان های آبدانان، چرداول، دره شهر، ایوان و ایلام در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند و بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام یک فوتی ناشی از کرونا در ایلام در شبانه روز گذشته ثبت شده  و مجموع فوتی های استان یک هزار و ۱۵۰ نفر رسیده است.

در شبانه روز گذشته ۲۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بسترهای استان ۱۱۱ نفر است و  از بستری های جدید سه نفر مربوط به ایلام، یک نفر آبدانان، پنج نفر ایوان، ۶ نفر چرداول، یک نفر دره شهر، ۲ نفر دهلران و ۲ نفر نیز مربوط به مهران است.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم روند شیوع بیماری کووید ۱۹ و مبتلایان بستری در بیمارستان های استان را از حدود سه ماه پیش کاهشی عنوان کرد اما بر اساس گزارش هفته اخیر، آمار مبتلایان بستری نسبتا به پایداری رسیده و استمرار سیر نزولی این بیماری نیازمند همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

بر اساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک نیز هم اکنون، هیچ شهرستانی در گیلان قرمز نیست، بیشتر شهرستان های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، بر این اساس شهرستان های املش، سیاهکل و شفت در نقشه کرونایی آبی، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت،خمام، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رضوانشهر، تالش، آستارا و ماسال زرد و رودبار نارنجی است.

آخرین وضعیت کرونا در کشور به روایت آمار

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۶۳۴ نفر رسید و براساس معیارهای قطعی تشخیصی،  ۵ هزار و ۸۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۶۲ نفر از آنها بستری شدند.

بنابراین گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۶۳ هزار و ۷۷۵ نفر رسید و تاکنون ۵۶ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۲۲ نفر دُز اول، ۴۳ میلیون و ۷۸۳ هزار و ۲۰ نفر دُز دوم و ۶۸۳ هزار و ۱۸۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۰ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۲۳۰ دُز رسیده است.

همچنین در شبانه روز گذشته ۵۷۳ هزار و ۳۹۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون ۷۴۶ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و سه هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

بر مبنای گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۳۷ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و در حال حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا