سلامت

۲۷ مهرماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

 به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار استان ها ، طولانی شدن موج پنجم کرونا در کشور و فاصله کوتاه آن با زمان پیش بینی شده برای آغاز موج ششم، این نگرانی را در بین مسئولان بهداشت و درمان بوجود آورده است که در موج جدید درگیری بالاتری با این بیماری در کشور وجود داشته باشد . 

کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند که  در روزهای اخیر شاهد افزایش تست های مثبت، بستری شدگان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کشور هستیم و این موضوع نشان می دهد که چرخش ویروس در جامعه زیاد شده که بسیار نگران کننده است.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ، بر اساس آمار ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی نقاط کشور شاهد گسترش بیماری کووید ۱۹ هستیم و از آنجا که استان تهران از شرایط سایر مناطق تاثیر می پذیرد؛ نگرانی برای اوج دوباره کرونا در پایتخت وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با مروری بر پنج موج بیماری کرونا در کشور از ابتدای شیوع تاکنون، نسبت به مواجهه با موج ششم این بیماری هشدار داد و عواملی از جمله تغییر فصل، تعدد مسافرت‌ها، بازگشایی مدارس و برگزاری اجتماعات را در این زمینه دخیل دانست.

ویروس کرونا طی چند روز اخیر  با یک روند نوسانی شمار قربانیان خود را به بالا و یا زیر ۲۰۰ نفر رسانده است اما شمار قربانیان این بیماری طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۶۷ نفر کاهش پیدا کرد و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۴ هزار و ۴۲۳ نفر رسید.

تلفات کرونا روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه به عدد ۱۹۹ رسید، روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه، ۱۸۱ مورد فوتی اعلام شد و امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه روی عدد ۱۶۷ قرار گرفت.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(دوشنبه) تا امروز(سه شنبه) ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۸۳ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین تا کنون ۴۹ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۲۰۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۶ میلیون و ۶ هزار و ۱۰۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۵ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۳۱۷ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۶۳۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم. 

در حال حاضر ۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

۲۷ مهرماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

آخرین اخبار وضعیت کرونا در شهرستان ها 
خرم‌آباد /  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کرونا که در این استان کند شده است گفت که پذیرش بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها رو به افزایش است .
صالح آزادبخت بیان کرد: تعداد پذیرش بیماران کووید ۱۹ نسبت به ترخیص بیشتر شده است که با تداوم این روند موج ششم کرونا در لرستان آغاز می شود.

وی افزود: با شرایط موجود در صورت بی توجهی به پروتکل های بهداشتی امکان بروز موج ششم در آبان ماه دور از انتظار نیست و چنانچه این پیش بینی محقق شود خطرناک خواهد بود.

آزادبخت گفت: احتمال شیوع ویروس «لامبدا» در این شرایط وجود دارد که برای افراد مبتلا و حتی کسانی که قبلا به این بیماری مبتلا شده‌اند مشکل ساز می شود.

ارومیه /  رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی  گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای ۷۵۶ نفر در استان به کرونا ثبت شد که کمترین آمار ابتلا طی ۸۰ روز گذشته است.

علی احمد آقاپور  افزود: از روز نهم مرداد امسال، روند ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی افزایش یافت و در این مدت که پیک پنجم کرونا در آذربایجان غربی نظیر دیگر نقاط کشور حاکم بود، رکورد ثبت شده روزانه ابتلا به کرونا به ۲ هزار و ۳۰۹ نفر نیز رسید.

اردبیل / روند نزولی شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان اردبیل که از چهار هفته پیش آغاز شده بود، در روزهای اخیر در وضعیت پایدار قرار گرفته است به طوری که طی شبانه‌روز گذشته ۳۰ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار مبتلایان روزانه کرونا در این استان نسبت به بالاترین آمار ثبت شده در ۴۰ روز پیش ۱۵۹ نفر کاهش را نشان می‌دهد ولی روند بستری در چند روز اخیر ثابت مانده است.

 در ادامه روند نزولی شیوع کرونا در استان اردبیل، مجموع مبتلایان بستری همزمان در مراکز درمانی این استان نیز به ۱۸۸ نفر رسیده که هر چند نسبت به بالاترین رکورد ثبت شده در ۴۰ روز قبل ۷۰۹ نفر کاهش یافته است ولی این آمار نیز در چند روز اخیر ثابت مانده است.

همچنین بر اساس آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان طی ۱۹ ماه گذشته و در خلال پنج موج ۲ هزار و ۵۰۵ نفر بوده است.

سمنان / مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان در این استان گفت: ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش آموزان استان تاکنون در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.

محمدرضا دستورانی افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در یک‌سوم مدارس استان شامل ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش‌آموز حضوری است که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: با افزایش واکسیناسیون دانش آموزان، سال تحصیلی به صورت حضوری در مدارس بیشتری در استان رقم می خورد.

آبادان  / مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز  ارائه کارت واکسیناسیون از سوی دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال برای حضور در کلاس های درس را الزامی دانست و گفت: تاکنون ۴۱.۲۱ درصد دانش آموزان آبادان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

 حبیب‌اله رمضانی با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز افزود:تاکنون ۹ هزار و ۸۳۲ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در آبادان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

قم /  نخستین مرکز واکسیناسیون قم به‌صورت شبانه‌روزی راه‌اندازی شد.

محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قمدر این زمینه افزود: پس از تاکید وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مبنی بر فعال شدن مراکز واکسیناسیون به‌صورت شبانه‌روزی، نخستین مرکز دراین استان واقع در میدان روح الله شهر قم فعالیت خود را از امشب خود را آغاز می‌کند.

سنندج / مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۱۸ دُز واکسن کرونا با احتساب نوبت‌های اول، دوم و سوم در استان تزریق شده است گفت  که ۶۲ درصد جمعیت استان واکسینه شده‌اند.

امید بنفشی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه بیش از ۲۱ هزار دُز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

ایلام /  در این استان،  تست کرونای ۱۸۱ نفر از ساکنان طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

دکتر محمد کریمیانرییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون تست تعداد ۶۲ هزار و ۳۹۸ نفر از مردم استان ایلام برای ابتلا به ویروس کرونا مثبت بوده است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی ناشی از ویروس کرونا در استان ایلام ثبت نشده ولی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون یک هزار و ۱۱۱ نفر جان خود را به علت ابتلا به کرونا از دست داده اند.

زاهدان / رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۵۵ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۶هزار و ۵۵۷ نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۸۱بیمار حاد تنفسی و ۵۸ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

کرمانشاه /  رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۰ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: این تعداد نسبت به روز گذشته هفت نفر بیشتر است.

«مهدی محمدی» افزود: با احتساب این تعداد مجموع جان‌ باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۶۸۱ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۱۷ نفر شامل ۹۷ بیمار مثبت بستری و ۱۲۰ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۱۹ نفر بیشتر است.

۲۷ مهرماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان ها

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا