اجتماعی

۲ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در منطقه ۹ راه‌اندازی خواهد شد

۲ ایستگاه شارژ خودروهای برقی در منطقه ۹ راه‌اندازی خواهد شد

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ اظهار کرد: در راستای رویکرد مدیریت ارشد شهری در خصوص کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی، جایگزینی تدریجی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس و تاکسی) با خودروهای برقی در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی افزود: به این منظور و پیرو عقد قرارداد، ورود ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران، با مبادله تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شهرداری تهران و وزارت صمت مقرر شده به منظور تامین و توسعه زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کلانشهر تهران، ۷۳ ایستگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در ۷۳ نقطه تهران انجام شود.

شهردار منطقه ۹ تصریح کرد: این ایستگاه‌ها شامل ۲۳ عدد شارژر DC (شارژ سریع) و ۵۰ عدد شارژر AC است که توسط شرکت مکو نصب و راه‌اندازی می‌شود.

مرتضوی اضافه کرد: در فاز اول نسبت به نصب و راه‌اندازی ۱۵ ایستگاه شارژ در ۱۵ نقطه تهران همزمان با هفته دولت اقدام می‌شود که براساس اولویت‌بندی و جانمایی صورت گرفته توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۹، دو ایستگاه شارژ احداثی در فاز اول، در منطقه ۹ نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک ایستگاه در ضلع شمالی رینگ داخلی میدان آزادی و دیگری در ابتدای خیابان آزادی مقابل بانک شهر جانمایی و احداث می‌شود که هر کدام از این دو ایستگاه مجهز به یک شارژر DC (شارژ سریع) و ۴ عدد  شارژر AC خواهند بود.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه همزمان با هفته دولت (۲ الی ۷ شهریور) به بهره‌برداری خواهد رسید تا مالکین خودروهای هیبریدی بتوانند در این مکان‌ها باتری اتومبیل خود را شارژ کنند. همچنین تا پایان سال با اجرایی شدن فازهای دوم و سوم، جمعا ۵۰۰۰ عدد شارژر خودروی برقی در شهر تهران نصب می‌شود.

افتتاح پارکینگ طبقاتی شهید مدنی با امکان شارژ خودرو برقی

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا