گلستان

۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد سالانه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور/ پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، سورنا ستاری عصر امروز در جلسسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولیدات گلستان با بیان اینکه استان به سمت توسعه پیش برود، اظهار کرد: برای حل مشکلات نیاز به راه‌حل خلاقانه و نوآورانه داریم توسعه دانش‌بنیان می‌تواند اقتصاد بزرگی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: راه حل ما متکی بر شرکت‌های دانش‌بنیان است ما محصولات را برای رفع مشکل می‌خواهیم مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی بدانند که با پول دولت نمی‌توانند به مردم محصول ارائه دهند.

ستاری با بیان اینکه مراکز نوآوری، زایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، افزود: حمایت از کارآفرینان یک بحث مهم و جدی است و مراکز نوآوری، زایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و زایشگاه شرکت‌ها کارآفرینان هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ابراز کرد: توسعه انسانی در استان گلستان باید ترویج داده شود اینکه سرمایه‌گذار با جیب پرپول باشد چیز بدی نیست ما بیش از هر چیز به یک فرد پرمغز نیاز داریم.

ستاری با بیان اینکه در پژوهش، محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، افزود: «محصول» مشکل مردم را مرتفع می‌کند در پژوهش، محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در پارک علم و فناوری نسبت سرمایه‌گذاری خصوصی به دولتی هشت الی ۱۰ به یک است در حالی که در پارک علم پردیس نسبت سرمایه‌گذاری خصوصی به دولتی ۲۵ به یک است.

* توسعه گلستان باید بر مبنای توسعه نیروی انسانی انجام شود

وی گفت: توسعه گلستان نباید بر پایه توسعه کارخانه‌ای بلکه باید بر مبنای توسعه نیروی انسانی و دانش بنیان انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تولید محصول بر مبنای پژوهش‌های بخش دولتی صورت نمی‌گیرد و ما حصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است.

ستاری اضافه کرد: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق منابع مختلف به واحدهای دانش‌بنیان پرداخت شده و البته درآمد سالانه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان  می‌رسد.

وی ادامه داد: در تسهیلات تبصره ماده ۱۶ و ۱۸ اختیاراتی به استان‌ها داده شده که نماینده آن هم پارک‌های علم و فناوری هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: حدود ۷ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که بیش از ۳۵۰ هزار شغل مستقیم در این شرکت‌ها ایجاد شده است.

ستاری تصریح کرد: تجاری‌سازی علوم انسانی به ویژه در زمینه گردشگری یکی دیگر از بخش‌های جدی ما در ستاد فناوری نرم است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا