کرمان

۳۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بهزیستی هستند

۳۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده؛ علیرضا وحیدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی گفت: جامعه به ارزیابی منصفانه نیاز دارد.
او بر لزوم توانمندسازی مددجویان بهزیستی تاکید کرد و ادامه داد: ابتدای سال گذشته در تعامل با نهاد ریاست‌جمهوری و ارزیابی که در سطح استان داشتیم، متوجه شدیم که استان نیازمند یک مرکز نوآوری‌های اجتماعی است که مجوز این مرکز اخذ و فعال شد و به‌زودی افتتاح می‌شود.
وحیدزاده خاطرنشان کرد: در ذیل این مرکز ۱۵ شتاب‌دهنده در عرصه‌های مختلف تعریف شده و تمام تولیدات مددجویی در استان شناسایی و در ۲۰ بسته شغلی دسته‌بندی شده که متناسب با هر بسته یک شتاب‌دهنده مستقر شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: این شتاب‌دهنده‌ها موضوعاتی مانند پیگیری بازار فروش، مواد اولیه، بسته‌بندی و استانداردسازی محصولات و حتی ارتباط با صنایع را انجام می‌دهند و یک نمایشگاه دائمی نیز دایر می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به وجود مشکلات خانوادگی و در ادامه از تعریف ابزار جدید در حوزه خانواده سخن به میان آورد و بیان کرد: خانواده بعد از سه تا پنج سال تشکیل، مورد سنجش قرار می‌گیرد و برای بهبود روابط خانواده تعارضاتی که در خانواده وجود دارد، شناسایی و روی آنها کار می‌شود.
او افزود: حوزه پیشگیری سازمان بهزیستی روی مداخلات سطح یک تمرکز کرده و در حال تقویت غربالگری‌ها هستیم. قبلا فقط غربالگری بینایی انجام می‌شد اما بعد غربالگری شنوایی و اضطراب و سنجش سلامت خانواده نیز به آن اضافه شد و همچنان غربالگری‌ها در حال گسترش است.
وحیدزاده درباره کودک همسری نیز گفت: روی این موضوع دستگاه قضا، بهزیستی و … کار می‌کند اما تغییر نگرش و فکر افراد بسیار سخت است و به زمان زیادی نیاز دارد.
او اظهار کرد: باورهای سنتی و عرفی در بسیاری اوقات انسجام بخش است و در برخی وقت‌ها دست و پا گیر است و تغییر این باورها دشوار است و برای جلوگیری از کودک همسری کارهای فرهنگی و تبیین مسائل اجتماعی را براساس آمار در حال انجام داریم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: براساس آمار و اطلاعات، بدسرپرستی و کودک آزاری به ترتیب بیشترین آسیب‌های استان کرمان است.
او از عواملی که باعث گسست خانواده می‌شود، سخن به میان آورد و تصریح کرد: بارزترین عاملی که در خانواده باعث گسست می‌شود، بی‌توجهی و پس از آن بی‌احترامی و بی مسئولیتی بود و اعتیاد جزء نهمین عامل از هم‌پاشی خانواده بود.
وحیدزاده در ادامه تصریح کرد: هیچ مقاومتی برای تشکیل اداره کل بهزیستی جنوب استان کرمان نداریم و برخی از آسیب‌های جنوب سخت درمان هستند و اگر جنوب جدا شود کارها بیشتر تسهیل‌ می‌شود.
او در بخش دیگر سخنانش گفت: ۶۰ هزار پرونده توانبخشی داریم که حدود ۵۰ هزار مورد آن مستمری بگیر هستند، همچنین به بیش از ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار خدمات می‌دهیم و ۱۰۰۰ کودک بی سرپرست در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.
وحیدزاده بیان کرد: حدود ۳۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بهزیستی هستند.
او در پایان عنوان کرد: بیشترین مصرف مواد مخدر در استان کرمان سنتی است و در نسل جدید مصرف مواد صنعتی نگران کننده است.
۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا