چهارمحال و بختیاری

۳۰۰ هزار نهال مثمر شناسه دار در سامان تولید شد

۳۰۰ هزار نهال مثمر شناسه دار در سامان تولید شد

اعظم شیخ سامانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: بالغ بر ۳۰۰ هزار اصله نهال مثمر شناسه دار در نهالستان های شهرستان سامان از تمام گروه های دانه دار، هسته دار و ریز میوه ها تولید و آماده عرضه با بازار می‌باشد.

وی اضافه کرد: نهال تولیدی شامل انواع نهال آلو، گیلاس، زردآلو، هلو، گلابی، سیب، گردو و انواع ارقام مختلف بادام می‌باشد که بیشترین سهم نهال های کشت شده را بادام با تعداد ۲۰۰ هزار اصله تشکیل می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان خاطرنشان کرد: در طول پروسه تولید نهال که به طور معمول یک تا ۲ سال به طول می انجامد کارشناسان ما پایش‌های لازم را انجام می‌دهند لذا این اطمینان را می توانیم به جامعه باغداران و احداث کنندگان باغ بدهیم اگر نهال را از نهالستان‌های مجوزدار تهیه کنند قطعا نهالی است که پوشش دهنده اهداف بلند مدت خواهد بود.

سمیرا بهامیر مسئول باغبانی شهرستان سامان در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۱ نهالستان درختان مثمر در شهرستان سامان در زمینه تولید انواع نهال فعالیت می‌کنند.

بهامیر افزود: به دنبال بارندگی های خوب امسال این نوید است که باغداران از یک رغبت مناسبی در حوزه توسعه باغات و همچنین اصلاح باغات قدیمی و جوان سازی باغات برخوردار باشند و توصیه می‌کنیم که باغدارها سعی کنند نهالشان را از نهالستان های داخل شهرستان با توجه به اینکه از قبل شناخته شده و مجوزدار باشند تهیه کنند.

مجموع اراضی باغی سامان حدود ۱۶ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی طی سال جاری حدود ۵۰ هزار تن بود .

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا