سلامت

۳۰۷ خانه بهداشت در سیستان و بلوچستان ساخته می شود

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران با بیان اینکه خانه بهداشت روستایی شالوده و ستون فقرات حوزه بهداشت و ابزاری موثر برای تحقق آرمان عدالت در سلامت است، اظهار داشت: کاهش چشمگیر تعداد مرگ و میر کودکان و سایر گروه های آسیب پذیر و افزایش خیره کننده شاخص امید به زنده بودن نتیجه استقرار نظام شبکه بهداشت و درمان و پیاده سازی برنامه بهورزی در مناطق روستایی و عشایری است.

 وی ادامه داد: با وجود آنکه تعداد خانه های بهداشت روستایی در سیستان و بلوچستان رشد داشته است اما هنوز هم بر اساس طرح گسترش شبکه بهداشت به خانه های بهداشت جدید نیاز است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با نهایی شدن توافق همکاری سه جانبه میان استانداری سیستان و بلوچستان، شورای عالی هاسب  و وزارت بهداشت ۳۰۷ خانه بهداشت روستایی جدید در سیستان و بلوچستان ساخته می شود و یا مورد نوسازی قرار می گیرد.
هاشمی افزود: بر اساس توافق اولیه هر یک از این سه طرف یک سوم هزینه مورد نیاز برای ساخت این تعداد خانه بهداشت را تامین خواهند کرد.
وی ادامه داد: این طرح بزرگ در چند فاز به اتمام خواهد رسید و در فاز نخست عملیات ساخت ۴۰ خانه بهداشت تا پایان سالجاری شروع خواهد شد که سهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این فاز ۱۵ خانه بهداشت است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا