خراسان شمالی

۳۰ محله خراسان شمالی هدف طرح محرومیت زدایی

به گزارش برگزیده های ایران از بجنورد، صبح امروز مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام ۳۰ محله  خراسان شمالی هدف طرح محرومیت زدایی قرار گرفت، اظهار کرد: این طرح با همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور بهره گیری، حداکثرسازی وهم افزایی ظرفیت دستگاه­های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی  و با محوریت ساکنین محله در دستورکار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در این طرح ۲ هزار و ۲۰ محله در کشور بر اساس شرایط کالبدی­، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هرمحله و در ۵ سطح و بر اساس اولویت های تعیین شده از سوی دستگاه های اجرایی شناسایی شده است. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در این طرح ساماندهی ۳۰ محله با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  به خراسان شمالی واگذار شده است که با تعامل دستگاهای اجرایی پشتیبان و متولی طرح، در سطح محلات هدف اجراء می شود.

وی افزود: طبق این طرح کلیه دستگاه های اجرائی، نهادهای عمومی و انقلابی و تشکل های رسمی و غیر رسمی، بر اساس مسئولیت های اجتماعی، ماهیت کاری باید به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در این محلات به ایفای نقش در بخش های خدماتی خود می پردازند. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: طی اجرای این طرح دستگاه های متولی با استقرار شبکه مردمی وابسته یا غیروابسته مسئولیت هماهنگی بین دستگاه های پشتیبان را برعهده دارند. 

الهی راد با بیان اینکه شبکه های مردمی مرتبط با امداد از جمله مراکز نیکوکاری نیز در این طرح مشارکت فعال دارند، تصریح کرد: واحد مردمی مستقر در محلات نیز  مسئولیت سازماندهی وضعیت فرهنگی و اجتماعی و خدماتی و رفاهی و … ساکنان را برعهده دارد. 

وی در پایان محورهای مهم اجرای این طرح را ایجاد و یا توسعه کسب و کارهای محله و توانمندسازی محله ، ارائه کیفیت آموزش و بهداشت و رفع آسیب های اجتماعی برشمرد.

انتهای‌پیام/ز


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا