آذربایجان شرقی

۳۲ هزار شبکه فعال جوان در هلال احمر آذربایجان‌شرقی/ تبریز اولین کاروان امدادی در زلزله ترکیه بودیم

۳۲ هزار شبکه فعال جوان در هلال احمر آذربایجان‌شرقی/ تبریز اولین کاروان امدادی در زلزله ترکیه بودیم

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، حمید در نشست مطبوعاتی با بیان این مطلب اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک جمعیت پویا، داوطلب محور و مردمی است و به صورت تعاون محور اقدامات زیستی و امدادی انجام می دهد.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله هلال احمر استان ابراز کرد: طی یک سال گذشته اقدامات مطلوبی به صورت شبکه ای در هلال احمر استان صورت گرفته است. این در حالی است که اهداف از پیش تعریف شده هلال احمر در استان، ۸۵ درصد پیشرفت کاری داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص انبارهای امدادی هلال احمر تصریح کرد: انبارهای امدادی حساس ترین محل دپوی اقلامات زیستی و امدادی است که متاسفانه در سال های گذشته انبارهای مناسب وجود نداشت اما در یک سال اخیر، رشد درصدی تمامی اقلامات زیستی و امدادی، برابر با مصوب شورای عالی امنیت ملی است و استان یکی از استان های غنی کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در بحث تجهیزات وضعیت مطلوبی نداشتیم، افزود: به تازگی سه دستگاه آرگو و سخت گذر در استان خریداری شده که این دستگاه ها هم اکنون در شهرستان های مراغه و چاراویماق همزمان در حال عملیات است.

منجم در ادامه افزود: همچنین سه گلاده سگ زنده یاب خریداری شده است که استان تنها استان دارای بیشترین ظرفیت تیم زنده یاب می باشد.

وی با بیان اینکه در حال خرید ناوگان لوجستیک استان هستیم، اظهار کرد: تمامی خودروهای سنگین هلال احمر استان در زلزله اخیر جوی مامورهای مطلوبی انجام داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: هلال احمر در حوزه داوطلبان، پل بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است؛ در بحث کاروان نذر آب به استان های جنوبی نیروهای داوطلب ارسال شد و در شهرستان هوراند و چاراویماق مناطق محروم شناسایی و جمعیت داوطلب به مردم خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به برپایی ۱۱ بیمارستان صحرایی و ۲۰ کاروان سلامت در استان گفت: در این راستا ۹ میلیارد تومان حمایت و خدمات درمانی بلاعوض و ۶ میلیارد تومان وام ۴ درصدی حمایت های درمانی اعطا شده است.

منجم در خصوص اقدامات معاونت پشتیبانی هلال احمر استان اظهار کرد: در حوزه عمران و پروژه های نیمه تمام در طی ۱۵ سال گذشته ۷ نیمه تمام وجود داشت که امسال کلیه پروژه ها در استان به اتمام رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص زلزله های اخیر تصریح کرد: هلال احمر استان در عرض دو ساعت و ۵۰ دقیقه در خوی حضور یافت و همچنین در بحث زلزله ترکیه، اولین کاروان اعزامی جمهوری اسلامی بوده است.

وی در خصوص جمعیت هلال احمر استان اظهار کرد: حدود یک هزار کارمند رسمی و شرکتی در استان وجود دارد. یک هزار و ۲۰۰ نفر امدادگر داوطلب در استان، ۳۲ هزار شبکه فعال جوان در استان و همچنین ۸ هزار نفر داوطلب در استان وجود دارد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا