ایلام

۳۵۰ هزار نفر از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ظهر امروز نورالدین رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد گفت: سازمان بیمه سلامت چند مأموریت مهم را در کشور به عهده‌ دارد، پوشش بیمه همگانی آحاد مردم، خرید خدمات سلامت، نظارت بر مراکز طرف قرارداد، تأمین منابع مالی برای خدمات خریداری شده از جمله وظایف و مأموریت‌های مهم سازمان بیمه سلامت است که در نهایت می‌توان گفت سازمان بیمه سلامت به عنوان وکیل فرد بیمه شده در سطح کشور عمل می‌کند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت در کل کشور حدود ۴ هزار نفر نیروی انسانی دارد که این سازمان در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از خدمات بیمه را برای آحاد مختلف مردم در کشور پوشش میدهد.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: در استان ایلام ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که در صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، بیمه سلامت همگانی، کمیته امداد، بیمه اتباع بیگانه‌ و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین جمعیت بیمه شدگان توسط بیمه سلامت در استان ایلام مربوط به روستاییان و عشایر است که در قالب نظام ارجاع پزشک خانواده به این عزیزان خدمت رسانی می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: حدود ۳۰۰ مرکز تشخیصی درمانی در سطح استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و سالانه حدوداً ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه‌ی درمان و خرید خدمات سلامت از سوی بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد پرداخت می‌شود.

رحیمی ادامه داد: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری در بخش دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و بیمه شدگان تنها ۱۰ درصد از این هزینه را پرداخت می‌کنند همچین سهم بیمه سلامت در پرداخت هزینه خدمات سرپایی ۷۰ درصد است که البته در بخش خصوصی مابه‌التفاوت را خود بیمار پرداخت می‌کند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون سهم بیمه سلامت از هزینه درمان بیماران کرونایی در استان ایلام حدود ۳۱ میلیارد تومان بوده که این مبلغ مربوط به ۷ هزار پرونده بستری دائم و موقت بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: هر بیمار کرونایی در استان ایلام که به صورت سرپایی درمان شده و در حقیقت هر پرونده سرپایی تشکیل شده برای بیماران کرونایی حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر بیمار بستری در بیمارستان‌ها حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه درمان داشته است.

رحیمی افزود: تمامی پرداختی‌های ما به صورت الکترونیکی انجام می‌شود یعنی برآیند دخل و تصرف و خطای انسانی در پرداختی‌ها حذف شده و هم اکنون امکان بررسی دقیق و شفاف تمام آمارهای مربوط به بیمه سلامت وجود دارد.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار تمام خدمات توانبخشی مدد جویان بهزیستی، در حوزه فیزیوتراپی، کاردرمانی و سایر خدمات مورد نیاز این عزیزان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام افزود: هم اکنون در حوزه نظام ارجاع و پزشک خانواده خدمات بسیار خوبی در سطح روستاها به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۳۰ هزار نفر از بیمه شدگان ما در قالب بیمه همگانی هستند که بر اساس مصوبه دولت این عزیزان تنها مجاز به استفاده از خدمات مراکز دولتی هستند و با توجه به این که تمامی بیمارستان‌های دولتی استان درگیر بیماری کرونا بودند و در همین راستا طی مصوبه‌ای که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم بر اساس ضوابط قانونی مصوب شد که بیمه شدگان ایلامی که تحت پوشش بیمه همگانی قرار دارند برای مراجعه به پزشکان متخصص در مراکز خصوصی هم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و این رابطه استان ایلام در حال حاضر تنها استانی است که خدمات مربوط مراکز خصوصی را نیز برای این افراد پوشش می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: در حوزه نسخه نویسی الکترونیک هم استان ایلام جر استان‌های پیشرو است که در فرآیند حذف تدریجی دفترچه علی‌رغم مشکلات مربوط به ویروس کرونا توانستیم زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم و اقدامات مربوط به نصب تجهیزات و آموزش را انجام دهیم تا جایی که در حال حاضر استان ایلام در بحث نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه جز استان‌های برتر در کل کشور است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا