کرمانشاه

۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه نیاز است

۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه نیاز است

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، نادر نوروزی پیش از ظهر امروز دوشنبه (۱۶ بهمن‌ماه) در حاشیه سفر وزیر کشور در بازدید از پروژه قطار شهری کرمانشاه، اظهار کرد: از سال ۸۴ تا ۸۸ در شورای عالی ترافیک کشور، شورای ترافیک استان و شورای اسلامی شهر بحث پروژه قطار شهری کرمانشاه آغاز شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۰ این پروژه با عنوان پروژه منوریل آغاز شد، از سال ۱۳۹۳ این پروژه به قطار شهری تغییر یافته و همچنان در حال پیگیری است.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سفرهای خود به کرمانشاه بر تکمیل این پروژه تاکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: خط یک این پروژه از میدان معلم تا میدان فردوسی یعنی از جنوب تا شمال شهر را در برگرفته است، دارای ۱۳ کیلومتر خط و ۱۳ ایستگاه بوده، از میدان معلم تا سه راه ۲۲ بهمن روگذر و باقی مسیر زیرگذر است.

نوروزی اذعان کرد: ۵/۱ کیلومتر خط روگذر بوده، سال ۹۸ اولین اعتبار آن داده شده است، ۲ هزار و ۶۰۰ متر تونل حفر شده که یک هزار و ۶۰۰ متر آن فاز اول و یک هزار متر فاز دوم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت در نظر گرفته‌ایم، برنامه کوتاه مدت شامل افتتاح فاز یک در سال ۱۴۰۴ در صورت تامین اعتبار است.

وی اضافه کرد: مشکل ما سیستم بانکی است که ۳۰ درصد اوراق با توجه به سیاست موجود کسر می‌شود، در مجموع ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا پروژه قطار شهری تکمیل شود که ۱۲ هزار میلیارد ریال آن از طریق مشارکت و اعتبار باقی مانده از طریق مولد سازی تامین خواهد شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا