البرز

۳۹۴ کلاس به فضای آموزشی البرز اضافه شد

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، علیرضا کارگر، سرپرست اداره کل نوسازی مدارس البرز، در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در مشکین دشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به پروژه‌های نوسازی مدارس در سال جاری اظهار کرد: دو مجتمع بزرگ رازی  و قلم  با ۸۸ کلاس و اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در شهریور ماه امسال  در البرز  افتتاح شد.

وی افزود: ۲۵ پروژه دیگر نیز با ۳۰۶ کلاس درس تا اواخر مهرماه سال جاری آماده و به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود که مجموع اعتبارات این پروژه‌ها به ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

این مقام مسؤول با اشاره به مشکل کمبود سرانه فضای آموزشی در استان البرز گفت: بحرانی ترین نقطه استان، فردیس است و اداره کل  نوسازی مدارس استان  نگاه ویژه ای به این شهرستان دارد که در حال حاضر ۱۴ پروژه فعال  در فردیس وجود دارد.

وی در خصوص مدرسه خیرساز ۶ کلاسه با عنوان هنرستان خورشید در ابراهیم آباد مشکین دشت، بیان کرد: این مدرسه با ۶ کلاس ۳ کارگاه، سرویس و سرایداری در زمینی به مساحت ۱۸۶۰ مترمربع و زیر بنای حدود ۷۰۰ مترمربع به همت خیر مدرسه ساز محمد دمیرچی احداث شد که امروز به بهره برداری رسید.

 کارگر اضافه کرد: این مدرسه با اعتبار دو میلیارد تومان در سال ۹۸ احداث شد؛ با توجه به اینکه امروز برای ساخت هر کلاس یک میلیارد تومان هزینه می‌شود، ارزش ریالی این پروژه ۶ میلیارد تومان است که ۳۰ درصد توسط خیر و مابقی از بخش اعتبارات دولتی توسط اداره کل نوسازی مدارس تامین شده است.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا