سلامت

۴۰ بیمار کرونایی در قم پذیرش شدند

به گزارش عصر پنج‌شنبه دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: ۳۳ تَن از این افراد تحت معالجه و درمان قرار گرفتند.

همچنین ترخیص ۲۹ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند را مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه هیچ مورد فوتی کرونا مثبت نداشتیم.

مصری کل بیماران کرونایی که در حال حاضر در مراکز درمانی قم بستری هستند را ۸۴ تَن ذکر کرد و گفت: ۹ تَن از این افراد به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

رئیس علوم پزشکی قم ادامه داد: از ۱۷۹ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۲۴ مورد مثبت شد.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون همگانی کرونا در قم یک میلیون و ۵۶۲ هزار و ۵۵۵ دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

حساسیت جامعه به کرونا نباید از بین برود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با تاکید بر اینکه حساسیت جامعه نباید از بین برود گفت: افراد با علائم سرما خوردگی به مراکز آزمایش کرونا مراجعه کنند

سیامک محبی در پاسخ به این سئوال که چرا آزمایش‌های کرونا در سطح استان کم ولی مراکز درمانی از جمله مطب‌ها این‌قدر شلوغ شده است گفت: بیماری و سویه جدید که در سطح کشور شاهد هستیم، علایم خفیفی دارد و از این رو مردم تصور می‌کنند که سرما خوردگی بوده و کمتر توجه دارند.

همچنین بیان داشت: تمامی مراکز ۹ گانه آزمایش کرونا استان فعال هستند و اگر تعداد آزمایش‌های کرونا کم است، به این خاطر است که مردم کمتر مراجعه کرده و توجه ندارند.

 محبی بیان داشت: همشهریان باید حساسیت کافی را به ویروس کرونا داشته باشند و تصور نشود که این ویروس تمام شده و دیگر قدرت پخش شدن ندارد./

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا