سلامت

۴۰.۷ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان واکسن سوم کرونا زدند

کامران قدس روز  چهارشنبه در گفت و گو با برگزیده های ایران، ابراز داشت: حدود ۸۴.۷ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تاکنون دز دوم و ۹۳.۸ درصد دز اول واکسن کرونا و را دریافت کردند.

وی ادامه داد: از زمان تزریق دز اول واکسن کرونا تا تزریق دز دوم واکسن یک فاصله زمانی مشخص باید رعایت شود و علت تفاوت در ضریب پوشش واکسیناسیون مرحله اول، دوم و سوم به دلیل رعایت فاصله زمانی است.

قدس تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است تزریق واکسن همزمان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله، آمار فوتی‌های کرونا را به شدت کاهش داده است و بر همین اساس، ضرورت دارد افراد برای حفظ سلامت خود هر چه سریع‌تر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر واکسن به اندازه کافی وجود دارد و منتظر حضور مردم در مراکز واکسیناسیون هستیم، افزود: کوتاهی از تزریق واکسن امکان جهش ویروس را فراهم می‌کند و بسیار خطرناک است، بهبود شرایط شهرهای استان سمنان از لحاظ شیوع کرونا به دلیل ایمنی ایجاد شده از طریق تزریق واکسن است و انتظار می‌رود افرادی که تا این لحظه برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند برای پایداری شرایط و قطع زنجیره شیوع کرونا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان افزود: هم‌زمانی بسیاری از بیماری‌ها با تزریق واکسن به ویژه در افراد با سن بالا این شائبه را ایجاد کرد که این بیماری‌ها از عوارض واکسن است. در حالی که تاکنون حدود ۵ میلیارد دز واکسن در جهان تزریق شده است.

وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان سمنان

به گزارش برگزیده های ایران، شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، آرادان، سرخه و مهدیشهر جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان است.

به گزارش برگزیده های ایران، طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شامگاه جمعه ۲۶ آذر ١۴٠٠ که جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک منتشر کرد، استان سمنان چهار تغییر در رنگ بندی کرونایی داشت.

بر اساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های شاهرود، سرخه، دامغان و گرمسار از زرد به آبی تغییر وضعیت داد. 

طبق جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک، شهرستان سمنان تنها شهرستان در وضعیت زرد و شهرستان‌های دامغان، شاهرود، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، آرادان و میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا