سمنان

۴۱ واحد صنعتی راکد سمنان به چرخه تولید بازگشت/ راه‌اندازی ۸۷ طرح سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، علی تشنه‌دل پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در هشت ماه امسال، ۴۱ واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیا شدند و به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.

وی با اشاره به سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار بیان کرد: اولویت‌های اصلی سازمان بر محورهای تأکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع‌زدایی در واحدهای تولیدی استان به‌منظور تحقق رونق و جهش تولید، اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عنوان کرد: باید برای اجرای این سیاست‌ها هم‌فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی استان صورت گیرد.

تشنه‌دل با بیان اینکه چالش‌های بسیاری در بخش صنعت، معدن و تجارت استان سمنان وجود دارد، ادامه داد: در تمامی بخش‌ها باید آسیب‌شناسی انجام شود و در جهت پیگیری امور و رفع چالش‌ها و موانع راهکارهای مؤثر ارائه شود.

وی افزود: راه‌اندازی طرح‌های مهم و نیمه‌تمام یکی از اولویت‌های کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است و در این راستا در هشت ماه امسال، ۸۷ طرح سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان راه‌اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این مدت توسط سازمان صمت پیگیری شده، افزایش تولید در واحدهایی است که کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند که در این خصوص طی این مدت با رفع موانع و انجام پشتیبانی‌های مالی و بانکی در ۱۰۴ واحد تولیدی استان افزایش تولید انجام گرفته است.

تشنه‌دل گفت: تعطیلی فعالیت بنگاه‌های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری، به دلیل مانع‌تراشی‌ها، مداخلات غیرضروری و یا ایجاد موانع توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل به‌هیچ‌عنوان قابل‌پذیرش نیست.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان مسؤولیت مستقیم دارد تا با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت‌های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان و همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه از بروز این رخداد در استان به‌طور جدی جلوگیری کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا