مرکزی

۴۲ درصد جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک محمدرضا جیریایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیاده‌سازی فرآیند پوشش اجباری بیمه سلامت یکی از برنامه‌های سازمان بیمه سلامت بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه است که اجرایی شده و بر اساس این تصویب‌نامه همه آحاد جامعه می‌بایست پوشش بیمه‌ای داشته باشند.

وی افزود: ۶۱۰ هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد بیمه‌شده ۴۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که عمده‌ترین جمعیت در صندوق روستائیان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی به عنوان یک پروژه بزرگ در سراسر کشور و به تبع آن در استان در حال اجرا است و هدف آن کاهش تردد مردم، تسهیل در دسترسی به خدمات، کاهش تبادلات فیزیکی اسناد، شفاف سازی اطلاعات بیمه شده و کمک در مباحث مالی است.

جیریایی از اجرای نسخه‌نویسی تمام الکترونیکی به عنوان یکی از اهداف سازمان بیمه سلامت در سال جاری خبر داد و گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک از سال ۹۷ در استان‌ مرکزی آغاز شد که در ابتدا شهرستان‌های خمین، محلات و شازند به صورت پایلوت آغاز به کار کردند و در ادامه در کلیه استان‌ اجرایی شد.

وی اضافه کرد: ۸۵ درصد نسخ به صورت الکترونیک ۱۵ درصد به صورت نیمه الکترونیک و کاغذی است صادر می شود و در استان نیز با مشارکت و همکاری موسسات دولتی و خصوصی این رقم محقق شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با بیان اینکه تقاضا داریم موسسات غیرطرف قرارداد همکاری لازم را با سازمان داشته باشند و ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات به بیماران یاری دهند.

جیریایی بیان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم و مجلس شورای اسلامی سازمان مکلف است که نسخه‌نویسی الکترونیک را در سال ۱۴۰۰ اجرایی کند که این طرح  در تمام موسسات استانی از اول دی ماه جاری کلید می‌خورد.

به گفته وی بیمه سلامت در حوزه ناباورری هفتصد میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است و تمام هزینه‌های تشخیصی، درمانی و دارویی زوجین نابارور را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا