قزوین

۴۸۳پرونده قاچاق کالا و اخلال در نظم اقتصادی در قزوین کشف شد

۴۸۳پرونده قاچاق کالا و اخلال در نظم اقتصادی در قزوین کشف شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته فراجا صبح امروز در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهارکرد: فراجا با تاسی از توصیه‌های مقام معظم رهبری تمامی ظرفیت‌های خود را برای پاسخگویی مناسب به شهروندان و مقابله با هرگونه ظلم به کار بسته و خدمت بی‌منت را در دستور کار خود قرار داده است.

سردار ابراهیمی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد در حوزه پلیس امنیت اقتصادی پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۶فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ۷۸میلیارد و ۹۱۰میلیون تومان و ۲۷فقره پرونده اخلال در نظم اقتصادی و احتکار به ارزش ۲هزار و ۸۹۱میلیارد و ۴۰۶میلیون تومان در استان تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش داشته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین ۴۸۱نفر مرتبط با جرائم اقتصادی کالا در استان قزوین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

او به انهدام ۱۲باند سارقان خودرو اشاره کرد و توضیح داد: در این خصوص ۲۶۵فقره سرقت صورت گرفته که ۳۲سارق حرفه ای نیز دستگیر شده است.

سردار ابراهیمی گفت: ۷باند سارقین منزل که ۱۴۹فقره سرقت در استان انجام داده بوند نیز شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به جرایم فیزیکی نیز اظهارکرد: ۱۶فقره قتل در سطح استان از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفته که از این تعداد ۱۴فقره رسیدگی شده است.

سردار ابراهیمی ادامه داد: عمده این قتل‌ها در مرکز استان و شهرستان تاکستان رخ داده که منشأ آن‌ها بیشتر اختلاف حساب یا خانوادگی بود.

این مسئول در خصوص دستگیری اراذل و اوباش بیان کرد: از اول سال جاری تاکنون ۵۱نفر دستگیر شدند و ۳۴۲نفر اخذ تعهد صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهارکرد: در خصوص نظارت بر اماکن عمومی ۹هزار بازدید از صنوف در سطح استان انجام شده است که از این تعداد ۴۸۰واحد صنفی در دسته‌های مختلف مورد برخورد قانونی قرار گرفتند و پلمپ شدند و برای ۸۶۲واحد صنفی متخلف نیز اخطاریه صادر شده است.

او در خصوص کشفیات مواد مخدر در استان توضیح داد: ۲تن تریاک، شیشه، مورفین و قریب به ۳۵هزار عدد قرص روان‌گردان از ابتدای سال جاری تا کنون کشف شده است که افزایش ۵۰درصدی را نشان می‌دهد.

سردار ابراهیمی با اشاره به اقدامات پلیس راه استان، افزود: براساس آمارهای ارائه شده بیش‌از ۷میلیون خودرو در جاده‌های استان تردد داشتند که نسبت به سال گذشته ۸درصد افزایش داشته است.

این مسئول ادامه داد: بیش از ۲هزار دستگاه خودرو به علت عوامل حادثه‌ساز نیز در استان توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهارکرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰هزار و ۷۰۰خودرو و ۲۱هزار و ۲۴۴موتور سیکلت در استان شماره‌گذاری شده است.

هفته فراجا از ۱۳مهر تا ۱۹مهرماه با شعار “شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگذار” شروع می‌شود و ۴۰‌برنامه با ۱۵۰فعالیت در نقاط مختلف استان پیش‌بینی شده است.

دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه و خانواده سربازان متوفی، حضور کارکنان در نمازهای جماعت استان، برپایی چادرهای سلامت و بهداشتی برای ارائه خدمات رایگان، صبحگاه مشترک، صعود به قله‌های مرتفع و نمایش اقتدار پلیس در مبارزه با موادمخدر با عنوان “آرامش در شهر” از جمله برنامه‌های این هفته می‌باشد.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا