کرمانشاه

۴ هزار «جای پارک» خودرو در ۳۶ معبر اصلی کرمانشاه مدیریت می‌شود

افشین لرزنگنه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در کرمانشاه، اظهار داشت: به منظور اعمال سیاست‌های مدیریت عرضه ترافیک و جلوگیری از تراکم پارک خودرو در حاشیه معابر و اعمال عدالت در توزیع فضاهای پارک خودرو در معابر، سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر جهت اجرا به سرمایه گذار واگذار شد.

وی افزود: به همین منظور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و ستاد فرماندهی راهور مرکز استان کرمانشاه مقدمات راه‌اندازی سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه معابر شهری در کرمانشاه را فراهم کرده است.

معاون ترافیک و حمل و نقل درون شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در همین راستا، قرارداد سرمایه‌گذاری و مشارکت پروژه مدیریت پارک حاشیه‌ای معابر شهر کرمانشاه به روش BOST (ساخت، بهره‌برداری، تسهیم منافع و انتقال) سامانه مدیریت الکترونیک پارک حاشیه‌ای معابر شهر کرمانشاه، فی مابین شهرداری کرمانشاه و شرکت چشم‌انداز ارتباط به عنوان سرمایه‌گذار و مجری پروژه منعقد شده است.

لرزنگنه ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، کاهش ترافیک مبادی مرکزی شهر، توزیع عادلانه فضای پارک برای تمامی شهروندان با توجه به کمبود فضای پارک موجود، محاسبه دقیق و عادلانه مبلغ پارک به میزان استفاده از محل پارک و تبدیل پارک‌های بلند مدت به پارک‌های کوتاه مدت، جهت مدیریت و نظارت هر چه بهتر موارد اشاره شده است که در نتیجه درآمد حاصل از پرداخت هزینه پارک خودروها جهت توسعه زیرساخت های شهر کرمانشاه هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدت زمان قرارداد این پروژه از تاریخ بهره‌برداری به مدت ۶ سال است، گفت: تعداد جایگاه پارک تحت پوشش مدیریت پارک حاشیه‌ای مصوب شورای ترافیک استان کرمانشاه ۴ هزار جایگاه پارک است و تعرفه پارک معابر مصوب شورای اسلامی شهر کرمانشاه در نیم ساعت اول رایگان، به ازای ساعت اول پارک ۲۲ هزار ریال و ساعت دوم پارک و بیشتر به ازای هر ساعت۲۶ هزار ریال است.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهروندان جهت پارک خودرو و همچنین پرداخت هزینه پارک خودرو خود در معابر تحت پوشش مدیریت پارک حاشیه‌ای شهر کرمانشاه از طریق سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای به صورت خوداظهاری و بدون حضور پارکبان از طریق: اپلیکیشن موبایل، سرویس پیامکی، بات تلگرام، پوز بانکی و از طریق وبسایت اقدام به پارک و پرداخت هزینه پارک خود خواهند کرد.

لرزنگنه تاکید کرد: نحوه نظارت بر وضعیت پارک‌های انجام شده در معابر نیز به صورت کاملاً مکانیزه و بدون دخالت نیروی انسانی از طریق خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلف انجام خواهد شد و در صورتی که خودرویی پارک خود را اظهار نکرده و هزینه پارک خودروی خود را پرداخت نکرده باشد، مستقیماً توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهد شد.

وی در پایان، گفت: سامانه مدیریت الکترونیک و پارک حاشیه معابر کرمانشاه با مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان که در ۳۶ محور اصلی شهر کرمانشاه در ۳ اولویت بر اساس تراکم خودرویی و میزان تردد با ظرفیت تقریبی ۴ هزار جایگاه پاک در شهر کرمانشاه اجرا می‌شود.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا