سمنان

۵۱۰۳۵ مؤدی سمنانی ابلاغ الکترونیکی خود را فعال کردند

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: تاکنون ۵۱ هزار و ۳۵ مؤدی در منابع مختلف مالیاتی ابلاغ الکترونیکی خود را فعال نموده‌اند که از این تعداد، ۴۵ هزار و ۸۳۵ مؤدی در منبع حقیقی و پنج هزار و ۲۰۰ مؤدی در منبع حقوقی بوده است.

او تصریح کرد: مؤدیان مالیاتی که تاکنون از تسهیلات مذکور استفاده نکرده‌اند، جهت فعال‌سازی و امکان استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس tax.gov.ir و فعال‌سازی گزینه درخواست ابلاغ الکترونیکی می‌توانند از طریق حساب کاربری خود به تمامی اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشند و به‌محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مؤدی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی را به‌منزله ابلاغ واقعی توصیف کرد و افزود: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی تمامی پیامدهای ابلاغ فیزیکی را در بردارد و چنانچه مؤدی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق، نسبت به مشاهده اوراق الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به‌عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت.

انوری با اشاره تسهیل ابلاغ اوراق مالیاتی افزود: الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی ضمن تسهیل و تسریع در کار مؤدیان مالیاتی، امکان کنترل و پیگیری اوراق مالیاتی را به کارشناسان مالیاتی قرار خواهد داد و پایگاه اطلاعاتی جامعی از مؤدیان ایجاد می‌کند.

او، ابلاغ اوراق مالیاتی به شیوه الکترونیکی را موجب افزایش اثربخشی نظام مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی موجب کاهش هزینه‌های ناشی از ابلاغ فیزیکی است و همین امر سبب کاهش ترددها و مراجعات حضوری مؤدیان را خواهد بود.

انوری با اشاره به ثبت اعتراض در سامانه مذکور گفت: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مؤدی مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی می‌تواند علاوه بر ارسال اظهارنامه خود، در صورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق، آن را به‌صورت الکترونیکی ثبت کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: در این طرح، دعوت به هیأت حل اختلاف، ابلاغ رأی هیأت حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به‌صورت الکترونیکی امکان‌پذیر خواهد شد.

انوری ضمن بیان آثار مثبت ابلاغ اوراق مالیاتی در نظام مالیاتی، بر لزوم فعال‌سازی این طرح توسط مؤدیان تأکید کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا