سلامت

۵۴ درصد از مردم شرق استان سمنان ۲ دز واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش برگزیده های ایران، رضا چمن عصر شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در فرمانداری شاهرود برگزار شد، با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یک دز واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: به این ترتیب شرق استان سمنان هنوز در برابر کرونا به ایمنی نرسیده است.

وی از بیماریابی دقیق دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان به عنوان یکی از دلایل بالا بودن آمار مبتلایان کرونا در این استان به نسبت دیگر مناطق کشور یاد و ابراز کرد: علاوه بر این، به دلیل بیماریابی و نظارت قوی، نسبت تعداد بیماران به جمعیت نیز در این استان بیشتر می شود و بنابراین می توان به نسبت دیگر استان‌ها، زودتر خطر را متوجه و شرایط جامعه را پیش بینی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به کمتر بودن آمار فوت ناشی از کرونا در شرق استان سمنان به نسبت دیگر مناطق کشور، اظهار داشت: رصد مداوم جامعه و شناسایی به موقع بیماران ارائه آمار واقعی در زمینه کرونا را در پی دارد و بهتر می‌توان شرایط را برای هشدار به جامعه فراهم کرد.

چمن همچنین با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۵۸ هزار و ۸۶۹ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۱۱ مورد ابتلای قطعی در این دو شهرستان شناسایی شد.

وی با اشاره به بستری شدن هشت هزار و ۸۲۱ بیمار در شرق استان سمنان، یادآور شد: ۳۹۲ بیمار نیز تاکنون در محدوده زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.

چمن افزود: هم اکنون ۱۱۲ نفر به دلیل بیماری کرونا در مراکز درمانی شرق استان سمنان بستری هستند که از این تعداد ۱۵ بیمار دربخش مرقبت های ویژه حضور دارند.

امروز در اعلام رنگ بندی جدید کرونا، شاهرود و دامغان به وضعیت قرمز بازگشتند، سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی، میامی در وضعیت آبی و آرادان، سرخه و مهدیشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا