لرستان

۶٩ واحد تولیدی لرستان در تملک بانک‌ها

محمد حسین جناب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه تا سال ۹۶، ۱۱۰ واحد در تملک بانک‌های استان قرار داشت، عنوان کرد: اما تا پایان سال ۹۹ واحد‌های تملک شده توسط بانک‌ها به ۶۹ واحد رسیده که رقم خوبی است.

وی افزود : طی این سه سال تعداد واحدهایی که از تملک بانک‌ها خارج شده‌اند، بیشتر از نصف بوده که عملکرد قابل قبولی است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان با اشاره به اینکه بانک ملت بیشترین واحد‌های تملک شده را در استان دارد،عنوان کرد: تعداد واحد‌های تملک شده توسط بانک ملت ۳۵ واحد بوده که اکنون به ۱۸ واحد رسیده است.

به گفته وی، بانک ملی بهترین عملکرد را در بحث واگذاری داشته، زیرا از ۱۸ واحد به هشت واحد کاهش پیدا کرده است.

جناب با بیان اینکه طبق مصوبات کارگروه تسهیل می‌بایست هر ماه بیست درصد از واحد‌های تملیکی کم شود،افزود: روند واگذاری واحد‌های تملیکی در استان خوب پیش می‌رفت، اما رای دیوان عدالت اداری پروسه واگذاری را با محدودیت ایجاد کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زمین واحدهایی مستقر در شهرک‌های صنعتی تا حدودی دولتی بود، طبق رای دیوان بانک‌ها نمی‌توانند از طرف مالک واگذاری را انجام دهند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان خاطرنشان کرد: البته در این زمینه اصلاحاتی صورت گرفته و در صورت تصویب کارگروه تسهیل امکان واگذاری واحد‌های تملک شده وجود دارد.

به گفته وی، با تاکید و تمرکز دولت جدید بر عدم تملک واحد‌ها توسط بانک‌ها تقریبا این کار انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا