سلامت

۶۰ درصد از جامعه هدف استان سمنان دز دوم واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش برگزیده های ایران، حبیب الله خجسته پور روز سه شنبه به رسانه ها افزود: با توجه به جمعیت هدف واکسیناسیون که افراد بالای ۱۲ سال در استان سمنان را شامل می شود، بیش از ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون کرونا در دُز اول در استان محقق شد.

 وی ادامه داد: ۳۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر از این جامعه هدف در استان که افراد بالای ۱۲ سال هستند، برای دریافت دُز دوم واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کردند که بیش از ۶۰ درصد جامعه هدف را پوشش می دهد.

خجسته پور با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان سمنان تا کنون دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند افزود:  بر اساس آمار واصله از دو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان و شاهرود، تا این لحظه ۴۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر از شهروندان استان سمنان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی تاکید کرد: تا رسیدن به ایمنی جمعی و تحقق درصد پوشش ایده آل در تزریق واکسن کرونا، هنوز فاصله وجود دارد و از تمامی شهروندان استان سمنان و افرادی که واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند دعوت می شود تا نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

 معاون استاندار سمنان روند ابتلا به بیماری کرونا را در استان افزایشی دانست و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۰ بیمار با تست قطعی و مثبت ابتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که ۴۰ نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شدند.

وی اضافه کرد: با ایجاد روند افزایشی در تعداد بیماران جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری در استان ثبت نشد که این‌ امر بخشی نتیجه انجام واکسیناسیون علیه کرونا است.

معاون استاندار سمنان افزود:  در همه مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان، واکسن کرونا به وفور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مردم استان می توانند برای دریافت واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

در تازه ترین اعلام رنگ بندی کرونا، شاهرود و دامغان به وضعیت قرمز بازگشتند، سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی، میامی در وضعیت آبی و آرادان، سرخه و مهدیشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا