Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
۶۳۷ طرح برق روستایی خراسان رضوی آماده بهره‌برداری در هفته دولت است - خبرگزاری برگزیده های ایران
خراسان رضوی

۶۳۷ طرح برق روستایی خراسان رضوی آماده بهره‌برداری در هفته دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی،  گفت: هادی مهدی‌زاده همزمان با هفته دولت امسال ۶۳۷ طرح برق‌رسانی در حوزه روستایی خراسان رضوی آماده بهره‌برداری است که از این محل روستاها و مناطق عشایری فاقد شبکه برق از این نعمت برخوردار می‌شوند.

مسئول طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی افزود: بهره‌برداری از طرح‌های برق‌رسانی به روستاهای قصر فریمان، کاریزی فیروزه، شاطه جغتای، نیشابورک کلات، دوغ آباد بردسکن همراه با نصب پنج دستگاه ترانس و ایجاد ۱۵ کیلومتر خطوط برق فشار ضعیف و فشار متوسط با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

وی بیان کرد: برق‌رسانی به هزار خانوار عشایری کوچ‌رو در خراسان رضوی از طریق سامانه نیروگاه‌های خورشیدی قابل حمل با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی‌زاده اضافه کرد: قیمت هر دستگاه سامانه خورشیدی ۹۰ میلیون ریال است که ۹۰ درصد از آن رایگان و ۱۰ درصد حق مشارکت هر خانوار عشایری است، این دستگاه قابلیت تامین روشنایی پنج لامپ کم مصرف و شارژ چراغ قوه و موبایل را دارد.

مسئول طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی روستایی استان در روستای بهارکیش در ارتفاعات شهرستان قوچان برای تامین برق ۳۵ خانوار ساکن و فصلی با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های ویژه هفته دولت امسال است.

وی اجرای ۲۱۱ طرح رفع افت ولتاژ و جابجایی پایه‌های واقع شده در معابر بازگشایی شده در سطح ۲۲۰ روستای خراسان رضوی به تعداد ۲ هزار و ۵۰ اصله تیر و ۲۳ هزار متر خطوط برق با اعتبار حدود ۷۳ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری به مناسبت هفته دولت در خراسان رضوی برشمرد.

مهدی‌زاده اظهار کرد: نصب سه هزار و ۵۰۰ دستگاه چراغ ال‌ای‌دی با قدرت ۳۰ وات در سطح روستاهای خراسان رضوی با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال در راستای بهبود روشنایی معابر روستاهای استان انجام شده است که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئول طرح‌های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیان کرد: توسعه شبکه‌های برق روستایی به طول ۱۱۷ کیلومتر برای هزار و ۱۱۲ خانوار در سطح روستاهای خراسان رضوی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده که آماده بهره‌برداری در هفته دولت است.

وی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۴۸۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی طرح بهسازی شبکه‌های برق ۴۷۰ روستای استان از محل اعتبارات برق روستایی شرکت توانیر آغاز می‌شود.

مهدی‌زاده اضافه کرد: همچنین آغاز عملیات اجرایی برق‌رسانی به ۱۰ روستای فاقد شبکه برق در خراسان رضوی با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال را می‌توان از دیگر طرح‌های هفته دولت امسال در حوزه برق روستایی برشمرد.

این مسئول در شرکت توزیع نیروی برق استان هدف از اجرای طرح‌های مزبور را کمک به رونق تولید در روستاها، مهاجرت معکوس و ارتقای زیرساخت‌های برق روستاها در جهت اهداف شرکت توانیر در خراسان رضوی ذکر کرد.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا