آذربایجان غربی

۶.۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان غربی جابه‌جا شد

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه،  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی  ارسلان شکری از جابه‌جایی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای استان طی سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با سال گذشته سه درصد رشد نشان می‌دهد  و سال گذشته۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای استان جابجا شده بود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی نقش مهمی در ترانزیت و جابه‌جایی کالا ایفا می‌کند، افزود: هم اکنون ۱۶۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای در استان آذربایجان‌غربی در حوزه کالا فعال هستند و استان دارای سهم ۴.۵ درصدی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای بار بوده و یکی از استان‌های مهم در این ارتباط محسوب می‌شود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۱۶۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای در استان در حوزه کالا، گفت: استان دارای سهم ۴.۵ درصدی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای بار کشور بوده و یکی از استان‌های مهم در این ارتباط محسوب می‌شود.

وی همچنین از انجام ۴۴۸ هزار سفر برای حمل کالا توسط ناوگان استان خبر داد و بیان کرد: در این مدت تعداد سفر انجام شده برای تناژ حمل شده کالا در استان نیز نزدیک به ۴۴۸ هزار سفر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که نزدیک به ۴۴۵ هزار سفر بوده رشد یک درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تعداد ناوگان باری فعال استان تا پایان شهریور ماه سال جاری را ۳۱ هزار و ۶۴۲ دستگاه با عمر متوسط ۱۵.۵۸ سال ذکر کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه امسال نزدیک به ۲۶ هزار دویست راننده در بخش حمل و نقل باری مشغول به کار بودند.

شکری با اعلام اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه وانت باری فعال در استان فعالیت دارند، گفت: برای ۷۸ دستگاه وانت بار در شهریورماه ۱۴۰۰ کارت هوشمند صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه محور مهاباد به ارومیه پر ترددترین محور استان در شهریور ماه سال جاری بود، افزود: میزان تردد در محور مهاباد به ارومیه به عنوان پر ترددترین محور در شهریور ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از  ۳۲ درصد افزایش داشته است.

شکری خاطرنشان کرد: آمار تردد ورودی و خروجی به استان در شهریور ماه سال جاری تقریباً نزدیک به هم است به طوری که بالغ بر یک میلیون و ۱۷۴ هزار تردد ورودی و نزدیک به یک میلیون و ۱۶۲ هزار تردد خروجی به استان در این ماه صورت گرفته است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا