گیلان

۷۰ درصد روستای بهمبر شهرستان صومعه‌سرا در محاصره سیل قرار گرفت/غفلتی که یک روستا را زمین‌گیر کرد

به گزارش برگزیده های ایران از صومعه‌سرا، علی­‌رغم تأکیدات مسؤولین شهرستان به متولیان امر در حوزه تأمین تجهیزات و منابع برای لایروبی رودخانه‌های در معرض خطر سیل و همچنین هشدار مکرر هواشناسی درباره بارش‌های سیل‌آسا و تبعات آن که دامن‌گیر ساکنین روستاهای حاشیه رودخانه‌های پرخطر می‌شود باز هم روستای بهمبر به زیر آب رفت.

فرماندار شهرستان صومعه سرا در مناطق به زیر آب رفته روستاهای بخش ضیابر حضور و با صدور دستور ضرب‌العجلی برای تأمین دستگاه‌ها و امکانات لازم برای مرتفع کردن هرچه سریع‌تر مشکلات خسارت دیده‌گان توسط نهادهای مسؤول پیگیر موضوع شد.

 

سیدجلال سیدمحمدی فرماندار شهرستان صومعه‌سرا در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از هماهنگی برای بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های شهرستان جهت بازگشایی پل و معبرهای روستای بهمبر خبر داد و اظهار کرد: سیلاب موجب تخریب جاده‌ها و معابر اصلی شده و ۴۰ واحد مسکن روستایی و راه‌های اصلی روستا در سیل خساراتی دیده‌اند. 

وی با بیان اینکه فعال شدن سامانه بارشی که از شب گذشته تاکنون شدت بیشتری داشته را سبب جاری شدن سیل در مناطق مستعد شهرستان صومعه سرا شده است، گفت: بارها تأکیدات لازم برای تمرکز امکانات لازم در راستای پیشگیری اینگونه حوادث در مناطق سیل‌خیز به مدیران و دستگاه‌های اجرایی مربوطه جهت تخصیص اعتبار داده شده بود و نبود امکانات و عدم هماهنگی بین دستگاه‌های متولی علاوه بر اینکه موجب خسارت برای دولت می‌شود موجب خسارت اموال مردم نیز می‌شود.

 

سیدمحمدی از بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در شرایط بارش‌های سیل آسا خواست در آماده باش کامل باشند و تمام هشدارهای ستاد بحران شهرستان و هواشناسی را جدی گرفته و وظایف محوله را به خوبی انجام دهند تا عادی‌سازی امور در روستا صورت پذیرد. 

محمد نعمتی دهیار روستای بهمبر نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس از درگیر بودن ۷۰ درصد روستا در محاصره سیل خبر داد و اظهار کرد: بارندگی شب گذشته باعث بالا آمدن آب رودخانه بهمبر که نیاز به لایروبی داشت شد و بیشتر مناطق مسکونی روستایی و تمامی راه‌های عبور و مرور را دچار اختلال کرده، واحدهای تولیدی کشاورزی، انبارهای برنج کشاورزان در این سیلاب خسارت دیده‌اند.

 

وی با بیان اینکه تلاش بخش‌های مختلف نهاد‌های مسؤول از صبح امروز تاکنون برای بازگشایی، مناسب‌سازی و حل مشکلات پیش آمده ادامه دارد، گفت: تمامی هماهنگی‌ها با توجه به دستور ستاد مدیریت بحران شهرستان در راستای تأمین امکانات برای لایروبی رودخانه در دست اجرا بود و قرار بود بیل میکانیکی بعد لایروبی رودخانه نوخاله برای رفع مشکلات رودخانه و بهسازی و بسترسازی مستقر شود که بارندگی سیل آسا زودتر مستقر شد. 

پرویز روا بخشدار میرزاکوچک شهرستان صومعه سرا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بارندگی شب گذشته اظهار کرد: شدت بارندگی باعث وقوع سیلاب در راه‌های روستایی تنیان شده بود که با هماهنگی بخشداری میرزا کوچک و تأمین تجهیزات آبگرفتگی و مشکلات روستای تنیان به کمک دهیاری این روستا بازگشایی شد. 

 

سید سجاد عالم طلب دهیار روستای پشتیر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: بازگشایی دهنه پل شهید چراغی توسط دهیاری روستای پشتیر بخش میرزاکوچک که شب گذشته طغیان شده بود و بسیاری از راه‌های روستایی را درگیر سیلاب کرده بود با کمک بیل مکانیکی مرتفع شده و از روستاییان خواسته شد برای جلوگیری از هرگونه خطرهای احتمالی از این منطقه برای عبور مرور تا اطلاع ثانوی تردد صورت نگیرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا