سلامت

۷۸درصد پزشکان طرف قرارداد بابیمه سلامت سمنان نسخه الکترونیکی می‌نویسند

سید محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با برگزیده های ایران اظهار داشت: ۱۲۵ پزشک متخصص دارای مطب در سراسر استان سمنان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که نسخه‌ بیماران تحت پوشش این بیمه را به صورت الکترونیکی می‌نویسند.

وی ادامه داد: برخی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان نسخه بیمار و اقلام دارویی را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند و بیمار با در دست داشتن کد پیگیری، اقلام دارویی و خدمات تشخیصی را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پنج هزار و ۷۸۶ نسخه  الکترونیکی از ابتدای فروردین ١۴٠٠ تا پایان  آبان به اداره کل بیمه سلامت استان سمنان تحویل شد. 

مدیرکل  بیمه سلامت استان سمنان اظهار داشت: ۲۹۷ مرکز درمانی و تشخیصی مانند داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی و پرتوپزشکی با بیمه سلامت استان طرف قرارداد هستند.

وی یادآور شد: ۹۶ درصد نسخه‌ها در درمانگاه‌ها و ۱۰۰ درصد نسخه‌ها در بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۱ بیمارستان و ۳۰ درمانگاه استان  طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و نسخه‌ها در این مراکز الکترونیکی نوشته می‌شود.

وی تصریح کرد: حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی در مراکز ملکی درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با  بیمه سلامت از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

حسینی افزود: حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی موجب کاهش هزینه، صرفه جویی در مصرف کاغذ و ایجاد پرونده سوابق بیماری و دسترسی آسان و سریع به سابقه بیمار می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: پرداخت بدون تاخیر مطالبه‌های  پزشکان و داروخانه‌های خصوصی و دولتی، بیمارستان‌های دانشگاهی، آزمایشگاه‌ها و پاراکلینیک‌ها  از مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی است و اکنون تا پایان شهریور امسال مطالبه این مراکز پرداخت شد.

به گزارش برگزیده های ایران، ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان زیر چتر بیمه سلامت هستند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا