سیاسی

۷۸۸۲ نفر امروز برای انتخابات مجلس نام نویسی کردند

۷۸۸۲ نفر امروز برای انتخابات مجلس نام نویسی کردند

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: امروز ۷۸۸۲ نفر نام نویسی اولیه را برای انتخابات مجلس نهایی کردند و در مجموع آمار به ۳۵۶۱۳ موفق به پیش ثبتنام کرده اند.

وی افزود: بازه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۷ درصد، سنین ۴۰ تا ۵۰ سال، ۳۶ درصد، بازه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال، ۲۲ درصد و بازه سنی ۶۰ تا ۷۵ سال، ۵ درصد از متقاضیان را تشکیل می‌دهند.  

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره ترکیب تحصیلات متقاضیان بیان کرد: کارشناسی ارشد ۷۱ درصد، دکتری ۱۵ درصد، کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس ۱۱ درصد و مدرک حوزوی ۳ درصد از تحصیلات متقاضیان را شامل می‌شود.  

اسلامی ادامه داد: ۴۰۰ نفر از متقاضیان سابقه نمایندگی در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم را دارند که ۲۲۷ نفر از این متقاضیان مربوط به دوره یازدهم هستند.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه فردا روز آخر است و پیش‌ثبت‌نام پایان می‌پذیرد، متقاضیان توجه کنند به طور متوسط ۱۵ دقیقه برای تکمیل اطلاعات هویتی و بارگزاری مدارک زمان نیاز است. بنابراین، زمان خود را مدیریت کنند زیرا لینک رأی ساعت ۱۸ غیرفعال شده و دیگر امکان پیش‌ثبت‌نام وجود ندارد.

/

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا