Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
۷۸ نفر دیگر بر اثر کرونا فوت کردند - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

۷۸ نفر دیگر بر اثر کرونا فوت کردند

به گزارش روز پنجشنبه برگزیده های ایران از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ?تا کنون ۵۸ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۵۶۵ نفر دُز اول، ۴۸ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۴۵۰ نفر دُز دوم و یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۲۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۹ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۲۴۴ دُز رسید.

?در شبانه روز گذشته ۳۹۶ هزار و ۳۰۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

?از دیروز تا امروز ۱۸ آذر ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند.

?مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۷۲ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۰ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

 تا کنون ۵ میلیون ۹۵۰ هزار و ۴۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

?سه هزار و ۱۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

?تا کنون ۳۹ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۵۱۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

?در حال حاضر ۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش برگزیده های ایران، در پی رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون و نیز عبور خیز پنجم و مرگبار کرونا از کشور، تلفات کرونا هر چند دو رقمی اما روندی نوسانی افزایشی – کاهشی دارد.

تلفات کرونا یکم آذر ماه پس از ۲۳۴ روز به ۹۷ فوتی رسید و دو رقمی شد و روز شنبه ۱۳ آذر ماه تلفات روزانه کرونا ۵۸ نفر اعلام شد و کمترین مورد فوتی را پس از عبور خیز پنجم کرونا رقم زد.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است.

هرچند بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم آذر ماه گفت: تا به امروز موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شایع شده، در کشور گزارش نشده است.

اما در کنار واکسیناسیون، مردم باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا از گزند کرونا و سویه های مرگبار آن در امان بمانند.

۱۳۵۲

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا