Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
۸۲ درصد جمعیت هدف در کهگیلویه و بویراحمد علیه کرونا واکسینه شد - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

۸۲ درصد جمعیت هدف در کهگیلویه و بویراحمد علیه کرونا واکسینه شد

محمد مهدی بانشی عصر روز شنبه  در گفت و گو با برگزیده های ایران افزود: از ابتدای زمان توزیع واکسن کرونا تاکنون یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰۸ دُز واکسن کرونا وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

وی بیان کرد: ۵۰۵ هزار و ۸۲۰ نفر در استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۴۲۶ هزار و ۹۰۴ نفر هم موفق شده اند دُز دوم واکس کرونا را دریافت کنند.

بانشی گفت: هفت هزار و ۷۶۴ نفر در کهگیلویه و بویراحمد دُز سوم واکسن کرونا و ۸۱۴ نفر هم دُز یادآور را تزریق کرده اند که در مجموع به  ۹۴۱ هزار و ۳۰۲ دُز واکسن کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج وضعیت تزریق واکسیناسیون در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف استان را تشریح و اظهارداشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ نفر دُز اول، ۲۴۴ نفر دُز دوم، ۲۶ نفر دُز سوم و دو نفر هم دُز یادآور را تزریق کردند که در مجموع ۳۵۱ نفر طی شبانه‌روز گذشته‌ واکسن دریافت کردند.

به گفته رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد ، بیشترین واکسن تزریقی در استان از نوع سینوفارم، برکت و آسترازنکا بوده است.

براساس آمار وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ،کهگیلویه و بویراحمد در زمینه واکسیناسیون کرونا در میان استان های کشور در ردیف دوازدهم قرار دارد.

۹۲ درصد دانش‌آموزان در استان مرحله اول و ۹۵ درصد مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
هم اکنون شهرستان‌های کهگیلویه، باشت و بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد زرد و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونا هستند.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ،۱۵۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان  بستری هستند که ۷۹ نفر از آنها مبتلای قطعی کرونا هستند.
 هفته گذشته ۱۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثرابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند که در چند هفته گذشته این آمار مرگ و میر ناشی از کرونا بی‌سابقه بوده است.
 در کهگیلویه و بویراحمد میانگین سنی بیماران کرونایی فوت شده‌ بالای ۷۲ سال و میانگین سنی درگیری بیماری کرونا ۴۲ سال است .

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا