کرمانشاه

۸ پژوهشگر از کرمانشاه در میان پراستنادترین پژوهشگران دنیا

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه،  هشت نفر از پژوهشگران دانشگاه صنعتی کرمانشاه در فهرست پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر جهان قرار گرفتند.

براساس این گزارش، برای دومین سال متوالی، «مؤسسه مندلی» وابسته به پایگاه انتشاراتی «الزویر» به همراه محققینی از دانشگاه استنفورد، فهرستی از پژوهشگران پراستناد جهان براساس داده­‌های پایگاه استنادی معتبر «اسکوپوس» که یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین پایگاه‌­های اطلاعاتی جهان است، تهیه کرده است.

در این ارزیابی داده­­‌های پایگاه استنادی اسکوپوس از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفته، افزود: شرط ورود پژوهشگران به فرایند ارزیابی، انتشار حداقل ۵ مقاله در پایگاه استنادی اسکوپوس بوده است. همچنین داده‌­ها در ۵ حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی شده است.

امسال نیز ۲ لیست از پژوهشگران پراستناد تهیه شده است. در لیست اول پژهشگران پراستناد ۲ درصد برتر در تمامی رشته‌ها براساس تعداد استنادات تا پایان سال ۲۰۲۰ بررسی شده که در این لیست نام ۳ نفر از پژوهشگران دانشگاه صنعتی کرمانشاه به چشم می‌خورد.

در لیست دوم که شامل پژوهشگران پراستناد ۲ درصد برتر بر اساس تعداد استنادات دریافتی صرفاً در سال ۲۰۲۰ در حوزه‌های موضوعی مربوطه است، ۸ پژوهشگر از دانشگاه صنعتی کرمانشاه (رضا همتی، بهزاد قنبری، نگین قائمی، امین شهسوار گلدانلو، هدایت صبوری، شعیب خانمحمدی، عبدالحمید زاهدی و عباس رضایی) حضور دارند.

گفتنی است، نتایج این ارزیابی علاوه بر پایگاه الزویر در مجله Plos Biology در مقاله‌ای با عنوان “August ۲۰۲۱ data-update for “Updated science-wide author databases of  standardized citation indicators” منتشر شده است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا