تهران

۹۰۰ مرکز نیکوکاری در استان تهران راه اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از بهارستان، ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران بعدازظهر امروز در آیین افتتاح اداره کمیته امداد بخش گلستان شهرستان بهارستان اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات بیشتر به محرومین و نیازمندان، بالغ بر ۹۰۰ مرکز نیکوکاری با مشارکت کمیته امداد و خیرین در سطح استان تهران راه‌اندازی شده است.

پرپنچی با اشاره به اینکه فعالیت در کمیته امداد کار جهادی است، افزود: در راستای خدمات رسانی بهتر و کم کردن هزینه خانواده ها و ارائه خدمات بهینه به جامعه هدف و بنابر درخواست های مسئولین شهرستان بهارستان و با موافقت رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بخش گلستان ایجاد و راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد، توانمندسازی خانواده‌ها و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای خانواده‌ها و ساخت یا خرید ساختمان برای جامعه هدف و پرورش نخبگان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به فعالیت ۳۶ اداره و ۱۱۲۶ پرسنل و بیش از ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های بالقوه در منطقه، ایجاد و گسترش مشاغل خانگی، اشتغالزایی برای نیازمندان در جهت فقرزدایی و توانمندسازی افراد با مشارکت خیرین و همه مسئولین در سطح شهرها تحقق یافته و در مراکز نیکوکاری انجام شده و گام بلندی در جهت خدمت به نیازمندان است.

رمز موفقیت در ارائه خدمات، واگذاری امور به مردم است

حجت‌الاسلام نوروزی نماینده مردم شهرستانهای بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: رمز موفقیت در ارائه خدمات و انجام کار مردم، سپردن امور به خود مردم و مشارکت آنان در اجرای طرح های عمرانی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بهارستان متراکم ترین شهرستان کشور است، افزود: در شهرستان بهارستان جمعیتی بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر در یک وسعت جغرافیایی به مساحت ۶۴ کیلومتر مربع از اقشار و اقوام مختلف مردم زندگی می‌کنند که اکثریت این جمعیت به دلیل اشتغال و کسب درآمد از استان‌های مختلف به این منطقه مراجعه و حتی بار سرریز جمعیت کلانشهر تهران را نیز بر دوش می کشد.

وی بیان کرد: متاسفانه قالب جمعیت شهرستان بهارستان از خانواده‌های محروم و اقشار آسیب پذیر، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند که بالغ بر ۶ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته اند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات کمیته امداد در این منطقه تاکید کرد: در راستای ارائه خدمات بهینه و بیشتر به جامعه هدف با موافقت رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، ضمن ارتقاء و تقویت اداره شهرستان بهارستان، اداره کمیته امداد بخش گلستان شهرستان بهارستان ایجاد و راه‌اندازی شده که در این راستا مهمترین وظیفه مسئولین منطقه حمایت و پشتیبانی از این اداره نوپا و تازه تاسیس است.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجام شده از سوی مراکز نیکوکاری در این شهرستان خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم در امور اجتماعی و خیریه است که در جهت فقرزدایی و اشتغال زایی و توانمندسازی محرومین منطقه فعالیت می‌کنند، هر کجا که کار مردم به خود آنها واگذار شد، شاهد موفقیت بوده ایم، مسئولین باید برای مشارکت مردم برنامه ریزی لازم را اتخاذ کرده و بسترهای مورد نیاز را فراهم سازند.

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، با راه اندازی و افتتاح کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش گلستان شهرستان بهارستان بیش از سه هزار خانواده ساکن در این بخش تحت پوشش این اداره قرار گرفته و علاوه بر کاهش هزینه رفت و آمد مراجعین، در کمترین زمان بیشترین خدمات به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا