سلامت

۹۰ میلیارد تومان برای مرکز جامع سرطان قم اختصاص یافت

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور رییس جمهور و شماری از وزرا برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به برخی از مصوبات هیات دولت به قم، افزود: مجوز بکارگیری ۲۵۰ نیروی جدید، افزایش پهنه دانشگاه علوم پزشکی قم از ۵۰ به ۷۰ هکتار، تخصیص بودجه برای تکمیل بیمارستان حضرت معصومه (س) از طریق بنیاد برکت، اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پایگاه های شهروندی، تخصیص بودجه برای راه اندازی مرکز انتقال خون پردیسان و خوابگاه دانشگاه، تکمیل مخزن بتنی بیمارستان شهید بهشتی به میزان ۵ میلیارد تومان از مصوبات دیگر استان قم در حوزه بهداشت و درمان بود.
وی با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان کهک قم، گفت: مشکلات زیرساختی و نیروی انسانی مرکز درمانی این شهرستان به زودی برطرف خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: کهک از نظر گردشگری ظرفیت بالایی دارد و لازم است تا برای رونق اقتصادی این شهرستان و روستاهای آن ایمنی و استانداردسازی راه ها و مسیرهای دسترسی آن در دستور کار دولت باشد.
عین اللهی بیان کرد: با تخصیص ستاد ملی کرونا به زودی معوقات کادرپزشکی و پرستاران کشور پرداخت خواهد شد.
وی اظهار داشت: در استان قم با راه اندازی ۱۷ مرکز واکسیناسیون کرونا تاکنون ۷۳ درصد از جمعیت این استان دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و برای جلوگیری از سرایت بیشتر اومیکرون باید پوشش واکسیناسیون تکمیل شود.
عین اللهی خاطرنشان کرد: در طول دوران همه گیری کرونا در مجموع ۸۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری شدند.
وی ابراز داشت: با توجه به ویژگی زائرپذیری قم، باید اقدامات لازم برای رونق و توسعه گردشگری زیارت و افزایش تخت های بیمارستانی انجام بگیرد.
عین اللهی یادآور شد: بیمارستان یکهزار تختخوابی خاتم و بیمارستان نور دو پروژه کلان حوزه درمان استان قم است که عملیات عمرانی آنها آغاز شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز صبح وارد قم شد.

برنامه‌های سفر رییس جمهور به قم از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) آغاز شد.

مراسم رسمی استقبال از آیت‌الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد. /

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا