چهارمحال و بختیاری

۹۳ درصدپرونده‌های معوق در دادگاه‌های چهارمحال وبختیاری مختومه شد

۹۳ درصدپرونده‌های معوق در دادگاه‌های چهارمحال وبختیاری مختومه شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی دادگستری استان، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال وبختیاری دراین نشست با اشاره به میزان پرونده‌های رسیدگی شده در محاکم و شعب قضایی استان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵۸ هزار و ۱۰۸ فقره پرونده به دادگاه‌های استان وارد که با احتساب پرونده‌های مانده از سال قبل در مجموع تعداد ۲۵۶ هزار ۲۲۶ پرونده رسیدگی و به صدور رای منجر گردید.

وی اضافه کرد: طی همین مدت از مجموع آراء صادره در دادگاه‌های بدوی استان ۲۰ درصد به محاکم تجدیدنظر ارجاع که تنها ۳ درصد این آرا نقض گردید.

بهرامی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۹۳ درصد از پرونده‌های معوق در دادگاه‌های استان مختومه شده است ابراز داشت: به منظور سهولت در امر رسیدگی و تسریع در صدور آرا، تعداد ۷ هزار و ۴۵۳ جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار شد.

رئیس شورای قضایی استان چهارمحال و بختیاری در ادامه به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال و سرمایه‌گذاری در استان پرداخت و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ به همت اعضاء این شورا از فعالیت مجدد ۳۱ واحد تولیدی و اشتغال ۱۸۰ کارگر حمایت شد.

وی افزود: در سال گذشته ۴۶ هکتار از اراضی ملی متصرف شده به بیت‌المال بازگردانده و ۲۹ هکتار از زمین‌هایی که کاربری آنها تغییر داده شده بود، نیز اعاده وضعیت شد.

احمدرضا بهرامی همچنین میزان اراضی آزاد شده در حریم رودخانه‌ها را ۹ هکتار عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان در بخشی از سخنان خود به عملکرد شوراهای حل اختلاف اشاره و بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۸ هزار و ۷۶۳ پرونده با قابلیت صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۵۱ پرونده با میزان تقریبی ۳۸ درصد به صلح و سازش خاتمه گردید.

عالی‌ترین مقام قضایی در استان چهارمحال و بختیاری افزود: با همت کارکنان و اعضاء شوراهای حل اختلاف طی سال گذشته ۱۱ فقره پرونده قتل با محکومیت قصاص به صلح و سازش منجر و تعداد ۱۲ نفر از مجرمان این پرونده‌ها با رضایت اولیاء دم از زندان آزاد شدند.
بهرامی راه اندازی ۳۴۱ هیأت صلح در استان و کسب رتبه پنجم در پیشبرد اهداف مدل تعالی قضایی در کشور را از دیگر افدامات صورت گرفته در شوراهای حل اختلاف استان برشمرد.

رئیس دستگاه قضایی استان در تشریح بخشی از عملکرد معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی اداره کل دادگستری گفت: در سال ۱۴۰۱ معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری با حمایت از یکصد و بیست نفر از ایتام مقام برتر را در استان کسب کرد.

وی همچنین افزود: بازدیدهای موردی مقامات قضایی در ۱۲ مسجد استان نیز که توسط امور فرهنگی دادگستری برنامه‌ریزی و اجرا شد، موجب کسب رتبه برتر دادگستری استان در کشور شد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان، برگزاری ۱۶ دوره آموزشی ویژه کارکنان قضایی، ۲۵ دوره آموزشی ویژه کارکنان اداری و ۶۷ نشست قضایی با حضور ۹۷ نفر از قضات را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان در سال گذشته عنوان کرد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا