سیاسی

۹۵درصد از ردصلاحیت‌شدگان خبرگان به‌دلیل شرایط علمی احراز صلاحیت نشدند

۹۵درصد از ردصلاحیت‌شدگان خبرگان به‌دلیل شرایط علمی احراز صلاحیت نشدند

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برگزیده های ایران، هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با بیان اینکه “امروز آخرین مهلت ثبت اعتراض داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری است”، گفت: ۹۵ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان مجلس خبرگان که صلاحیتشان تأیید نشده است، با استناد به بند مربوط به احراز شرایط علمی رد صلاحیت شدند.

احراز صلاحیت ۱۳۸ داوطلب انتخابات خبرگان رهبری
وی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به مهلت اعتراض کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: امروز آخرین مهلت ثبت اعتراض داوطلبانی است که صلاحیت آنها برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأیید نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: قریب به ۹۵ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان مجلس خبرگان که صلاحیتشان تأیید نشده است، از شرایط علمی لازم برخوردار نبودند و با استناد به بند مربوط به احراز شرایط علمی رد صلاحیت شدند.

طحان‌نظیف ضمن اشاره به احتمال ارائه لیست جدید از تأییدصلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور، گفت: بررسی‌های شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن ماه ادامه دارد و ما تاکنون دو مرتبه ارسال اسامی داوطلبان تأییدصلاحیت‌شده را به وزارت کشور داشته‌ایم اگر باز هم تا قبل از ۱۹ بهمن ماه مواردی بود، این کار را مجدداً انجام خواهیم داد.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا