کرمانشاه

۹۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی در کرمانشاه توزیع شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، ایرج صفایی امروز در نشستی که با حضور سهراب مصطفی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد، از توزیع  کودهای اوره، فسفاته و پتاسه در استان خبر داد.

وی ادامه داد: توزیع همزمان این کودهای شیمیایی سبب می‌شود کشاورزان فقط یک‌بار جهت تهیه انواع کود به کارگزاری‌های توزیع مراجعه کنند و همچنین از توزیع کند کود اوره جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۸۶ کارگزاری وابسته به شبکه تعاون روستایی در این زمینه فعالیت دارند، گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی میان کارگزاری‌های وابسته به  شبکه تعاون های روستایی توزیع شده است.

سهراب مصطفی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این شرکت کار تامین و توزیع کود‌های کشاورزی اوره در ۱۳ استان کرمانشاه، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، همدان، البرز گیلان، کردستان، زنجان، مرکزی، اردبیل و قم را برعهده دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از هدر رفت منابع، توزیع کود فقط از سامانه پایش مواد کودی و از طریق صدور حواله الکترونیکی صدور پذیرد؛ سهمیه کود براساس حواله، اطلاعات سطح زیرکشت و کد ملی کشاورزان که در اطلاعات سامانه پهنه‌بندی ثبت شده است تعلق می‌گیرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: با اخذ تضامین لازم از تمامی کارگزاری‌های استان به منظور حسن انجام کار، کودهای اوره، پتاسه و فسفاته به صورت همزمان میان کارگزاری ها توزیع خواهد شد تا در اسرع وقت در دسترس کشاورزان استان قرار گیرد.

 مصطفی افزود: کشاورزان کود‌های مور نیاز زمین‌های کشاورزی خود را تنها از طریق کارگزاری فعال این شرکت تهیه و از خرید کود‌های تقلبی خارج از شبکه خودداری کنند.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا