قزوین

۹۹درصد پرونده‌های قضایی ضیاآباد منجر به صلح شد

۹۹درصد پرونده‌های قضایی ضیاآباد منجر به صلح شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ حجت‌الاسلام محمد حیدری، رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: مجموعه قضایی و شعب شورای حل اختلاف ضیاءآباد در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه برای نیل به اهداف ترسیم شده اقدامات مناسبی در شعب حل اختلاف به اجرا گذاشته و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و معتمدین در این زمینه موفقیت‌های بزرگی را به دست آورده است.

او افزود: مجموع تعداد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف ضیاآباد در ۵ماهه گذشته ۷۷۴فقره و تعداد پرونده‌های مختومه ۷۶۳پرونده است که در نوع خود یک عملکرد بی‌سابقه در کشور است.

حجت‌الاسلام حیدری ضمن تقدیر از خدمات رییس و کارکنان حوزه قضایی و شورای حل اختلاف این حوزه قضایی، گفت: مردم ضیاآباد با بهره‌گیری از الگوهای فرهنگ، ایثار و شهادت مفاخری چون آیت‌اله ضیاآبادی و شهید لشگری بار دیگر نشان دادند که نه تنها در زمینه ایثار و شهادت بلکه در زمینه صلح و سازش هم با توجه به تاکید دین مبین اسلام در تحقق صلح و سازش بین مردم، پیش قدم هستند.

این مسئول توضیح داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و با رشد ۳درصدی آمار صلح و سازش در این حوزه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در ۵ماهه سال جاری حوزه قضایی ضیاآباد با ثبت عملکرد ۹۹درصدی رتبه نخست استان و ممتاز کشور را کسب کرده است.

او افزود: این در حالی است که میانگین آمار صلح و سازش در کشور ۴۳درصد و در استان قزوین ۵۳درصد بوده و این حوزه قضایی با عملکرد ۹۹درصدی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار می‌باشد.

حیدری گفت: با توجه به همین گزارش شهرستان قزوین نیز با عملکرد ۶۲درصدی در صلح و سازش پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف رتبه دوم استان را کسب کرده است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان قزوین با بیان اینکه اکثر حوزه‌های قضایی در استان عملکرد خوبی در رسیدگی به پرونده‌ها و صلح و سازش آن‌ها دارند؛ اظهار امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در گره‌گشایی از مشکلات جامعه ضمن افزایش سرعت رسیدگی به پرونده با کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی مواجه شویم.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا