تهران

۹۹ درصد معلمان و ۹۸ درصد دانش آموزان ری واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ری، یعقوب ایمانی رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ری با اشاره به تحصیل ۶۸ هزار و ۱۹۱ دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در مدارس این شهرستان اظهار کرد: تا به امروز ۹۸ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: از میان دانش آموزان واجد شرایط تاکنون ۳۰ درصد دانش آموزان دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ری با بیان اینکه به اینکه آمارهای ارائه شده از سامانه شبکه بهداشت شهرستان ری استخراج شده است، عنوان کرد: ۹۹ درصد فرهنگیان شهرستان ری اعم از معلمان و کادر اداری نیز دوز اول و ۹۷ درصد آنان نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ایمانی اضافه کرد: هم اکنون در نواحی یک و ۲ شهرری و ۲ منطقه کهریزک و فشافویه آموزش و پرورش شهرستان ری ۱۳۹ هزار و ۹۳۴ دانش آموز در ۵۹۳ مدرسه مشغول به تحصیل هستند که از این میان ۶۸ هزار و ۱۹۱ دانش آموزان واجد شرایط دریافت واکسن می باشند.

وی با اشاره به اینکه پایه اول ابتدایی و کارگاه‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از ابتدای مهر ماه سال جاری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی شدند افزود: این مدارس در روزهای محدود و ساعات کم به فعالیت خود ادامه می دهند.

ایمانی یادآور شد: دانش آموزان مقطع متوسط دوم نیز از ۱۵ آبان ماه با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارسی که مجوز لازم را براساس شاخص های ستاد ملی کرونا دریافت کرده اند حضور پیدا کرده اند.

وی با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس مقطع متوسط دوم بیان داشت: کمیته سلامت مدرسه که متشکل از مدیر مدرسه، اعضای انجمن اولیاء و مربیان، کادر اجرایی و نماینده دبیران است با رعایت بندهای هشتگانه سامانه درخواست بازگشایی مدرسه را می‌دهد که پس از تایید نماینده شبکه بهداشت این کار انجام می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ ری با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس باید با رعایت تدریجی بودن و غیراجباری بودن حضور دانش آموزان در مدارس انجام گیرد ابراز کرد: اساس بازگشایی مدارس بر مجازی بودن آموزش است ولی مدارس می توانند با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حضور محدود و ساعات کم به آموزش اقدام به آموزش حضور کنند.

ایمانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ۸۱ درصد دانش آموزان شهرستان ری ایرانی و ۱۹ درصد اتباع بیگانه هستند، افزود: بیشترین میزان دانش آموزان اتباع در بخش کهریزک، فشافویه، ناحیه یک و ناحیه ۲ مشغول به تحصیل هستند که در خدمات رسانی به این افراد هیچگونه تفاوتی با ایرانی‌ها نیست.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ری بیان داشت: ۷۱ درصد دانش آموزان شهرستان ری در مدارس شهری و ۲۹ درصد در مدارس روستایی تحت تعلیم ۶ هزار و ۶۷۷ کادر آموزش و پرورش هستند که از این میان، پنج هزار و ۸۱۶ نفر معلم و ۸۶۱ نفر کادر اداری هستند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا