چهارمحال و بختیاری

۱۳۵۰ گروه جهادی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد مجید حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با توجه به تصمیم اخیر رییس‌جمهور مبنی بر طرح احیای جهادسازندگی قدیم، گفت: اوایل کار جهادسازندگی برای ساماندهی فعالان آبادانی شهرها و روستاهای کشور تشکیل شد و با استقبال گسترده مردم نیز همراه بود اما بعد از مدتی با ساختار اداری و کاغذبازی رو‌به‌رو و از بدنه جهادی جدا شد.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع)چهارمحال و بختیاری عامل موفقیت فعالیت‌های جهادی در گذشته را تفکر و روحیه جهادی همراه با همکاری و تعامل مردم دانست و اظهار داشت: در قدیم مردم دغدغه ساماندهی مناطق را داشتند که سبب قدرت این گروه‌ها شد اما اکنون این وضعیت کمتر شده لذا به‌نظر می‌رسد گروه‌های جهادی فعال باید روحیه و تفکر جهادی را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنند.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر روحیه جهادی شکل بگیرد و این روحیه در جامعه همراه با مشارکت و دغدغه‌مندی عموم مردم تقویت و احیا شود قطعاً تحول در بخش‌های مختلف دست‌یافتنی می‌شود.

حیدری بیان کرد: گروه‌های جهادی فعال استان انتظار دارند مسئولان این استان ضمن حمایت از این گروه‌ها، اعتماد به جوانان را مورد توجه جدی قرار دهند زیرا که این اعتماد باعث انگیزه و دلگرمی برای جوانان در ادامه راه خواهد شد.

دبیر مجمع جهادگران استان اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است احیایی شکل بگیرد در مرکز هر استان شورایی برای بررسی و پیگیری همه مجموعه‌هایی که در راستای محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند شکل بگیرد و این شورای راهبردی اقدامات این گروه‌ها را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون افزون‌بر یک‌هزار و ۳۵۰ گروه جهادی فعال در این استان برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم با توجه به ظرفیت‌های خاص چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، گفت: پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی فعال در این استان می‌تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در مناطق محروم کمک کند.

حیدری با اشاره به جان‌باختن ۵۰ جهادگر در کشور در هنگام کار و فعالیت‌های جهادی، اظهار داشت: هیچ‌ دستگاه‌ اجرایی مسئولیت شهادت این افراد را بر عهده نمی‌گیرد، لذا به‌همین منظور طرحی برای مشخص شدن تولی‌گری و مسئولیت شهادت این افراد از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی قرار دارد که امید است به تصویب برسد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا