۱۳۵۰ گروه جهادی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد مجید حیدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با توجه به تصمیم اخیر رییس‌جمهور مبنی بر طرح احیای جهادسازندگی قدیم، گفت: اوایل کار جهادسازندگی برای ساماندهی فعالان آبادانی شهرها و روستاهای کشور تشکیل شد و با استقبال گسترده مردم نیز همراه بود اما بعد از مدتی با ساختار اداری و کاغذبازی رو‌به‌رو و از بدنه جهادی جدا شد.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع)چهارمحال و بختیاری عامل موفقیت فعالیت‌های جهادی در گذشته را تفکر و روحیه جهادی همراه با همکاری و تعامل مردم دانست و اظهار داشت: در قدیم مردم دغدغه ساماندهی مناطق را داشتند که سبب قدرت این گروه‌ها شد اما اکنون این وضعیت کمتر شده لذا به‌نظر می‌رسد گروه‌های جهادی فعال باید روحیه و تفکر جهادی را به یک گفتمان عمومی تبدیل کنند.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر روحیه جهادی شکل بگیرد و این روحیه در جامعه همراه با مشارکت و دغدغه‌مندی عموم مردم تقویت و احیا شود قطعاً تحول در بخش‌های مختلف دست‌یافتنی می‌شود.

حیدری بیان کرد: گروه‌های جهادی فعال استان انتظار دارند مسئولان این استان ضمن حمایت از این گروه‌ها، اعتماد به جوانان را مورد توجه جدی قرار دهند زیرا که این اعتماد باعث انگیزه و دلگرمی برای جوانان در ادامه راه خواهد شد.

دبیر مجمع جهادگران استان اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است احیایی شکل بگیرد در مرکز هر استان شورایی برای بررسی و پیگیری همه مجموعه‌هایی که در راستای محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند شکل بگیرد و این شورای راهبردی اقدامات این گروه‌ها را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون افزون‌بر یک‌هزار و ۳۵۰ گروه جهادی فعال در این استان برای محرومیت‌زدایی در مناطق محروم با توجه به ظرفیت‌های خاص چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، گفت: پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی فعال در این استان می‌تواند در افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در مناطق محروم کمک کند.

حیدری با اشاره به جان‌باختن ۵۰ جهادگر در کشور در هنگام کار و فعالیت‌های جهادی، اظهار داشت: هیچ‌ دستگاه‌ اجرایی مسئولیت شهادت این افراد را بر عهده نمی‌گیرد، لذا به‌همین منظور طرحی برای مشخص شدن تولی‌گری و مسئولیت شهادت این افراد از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی قرار دارد که امید است به تصویب برسد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


admin

Share
Published by
admin

Recent Posts

مرگ پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی

روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با…

17 ساعت ago

ریشه های جنگ زاکانی و شورای شهر؛ ناکارآمدی،پنهانکاری، توهین و چیزهای دیگر

روز یکشنبه ابهامات مطرح‌شده در قرارداد 2 میلیارد یورویی شهرداری تهران و چینی‌ها دویست‌وسی‌ویکمین جلسه…

17 ساعت ago

استخراج الماس از گل صدتومانی/ عکس

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید…

17 ساعت ago

بازدید نماینده ولی فقیه از پایگاه‌ امداد و نجات بین شهری سرعین

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر که به منظور شرکت در جلسه تکریم ومعارفه مسئول دفتر…

17 ساعت ago

پیش‌بینی هواشناسی؛ بارش باران در این استان‌ها طی دو روز آینده

طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۶ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس…

17 ساعت ago