اردبیل

۵۴۷۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان به عشایر واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدحامد عاملی بعدازظهر امروز در جمع عشایر مغان اظهار کرد: واگذاری اراضی مورد اختلاف بین عشایر و کشت و صنعت بعد از سال‌ها بررسی و پیگیری به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود و سعی می‌کنیم در حق کسی احجاف نشود.

وی با بیان اینکه عشایر همیشه در عرصه‌های مختلف پیشگام هستند، افزود: عشایر بزرگترین سرمایه نظام هستند و در عرصه‌های فرهنگی، معنوی ، اقتصادی و تولید محصولات استراتژیک فعال بوده و  برای مملکت ثروت بزرگی محسوب می‌شوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: اراضی موجود در محدوده کشت و صنعت نعمت بزرگی برای مردم منطقه و عشایر همیشه در صحنه است و باید از این نعمت در راستای تولید و اشتغال و توسعه منطقه استفاده کرد.

اعطای زمین به بازنشستگان و زوج‌های جوان مغان

وی تصریح کرد: باید در تغییر الگوی کشت برنامه‌ریزی کارشناسی داشته باشیم تا با کمترین سرمایه‌گذاری و آبیاری، درآمد و راندمان بیشتری نصیب منطقه شود و تعاونی‌ها در تقسیم اراضی نهایت دقت را داشته باشند که با اولویت‌بندی بعد از عشایر واجد شرایط، به بازنشستگان و جوانان تازه ازدواج کرده هم زمین تعلق گیرد.

عاملی افزود: سازمان جهاد کشاورزی باید کشت‌های ویژه را در منطقه ترویج دهد تا  شرایط زندگی بهتر برای مردم و نحوه استفاده بهینه از اراضی موجود مهیا شود.

وی ضمن تقدیر از پیگیری استانداران قبلی، نماینده و فرماندار پارس آباد، گفت: این بحث چندین سال ابتر مانده بود که با چکش‌کاری فراوان و پیگیری نماینده ولی فقیه در استان به نتیجه رسید و باید به نحو احسن و بدون چالش مدیریت شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا