اقتصادی

جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، شاهین، سمند، ساینا و کوییک

جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژو، شاهین، سمند، ساینا و کوییک

به گزارش خبرگزاری برگزیده، بازار خودرو طی یک هفته گذشته افزایش قیمت را تجربه کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که انتشار خبر عرضه ۱۲۰ هزار خودرو با قیمت ۵ درصد زیر نرخ بازار، بلافاصله موجب افزایش قیمت خودرو در بازار شد و با وجود این‌که دستورالعمل تکذیب شد، همچنان افزایش خودرو در بازار ادامه دارد.

سعید موتمنی تاکید دارد؛ ما پیش از این تجربه عرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار را در سال ۹۷ داشتیم. در آن زمان نیز این شیوه عرضه موجب افزایش قیمت خودرو بود و اجرای آن به جای مهار قیمت ها موجب جهش قیمت در بازار خودرو شد.

آن‌طور که از روند بازار خودرو پیداست، پراید ۱۵۱ طی یک هفته گذشته در بازار خودرو ۳ میلیون تومان گران شد و حدود ۳۰۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ طی یک هفته گذشته ۵ میلیون تومان گران شده و در بازار به قیمت ۵۹۵ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲ نیز ۱۵ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۸۶۰ میلیون تومان رسید. همچنین پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به ۶۴۵ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

در این میان، پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۷۴۰ میلیون تومان فروخته شد. اما قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۷۴۵ میلیون تومان شد.

بنا به این گزارش، تارا دنده‌ایV۱ مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو با افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت، ۷۶۰ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ هم بدون تغییر، ۳۸۰ میلیون تومان فروخته شد. تیبا هاچ‌بک EX هم بدون تغییر قیمت، ۳۸۵ میلیون تومان قیمت دارد.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ در بازار در طول یک هفته گذشته با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، به یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان رسید. اما قیمت دناپلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۲ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شد و به قیمت ۷۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین راناپلاس بدون تغییر، ۵۸۵ میلیون تومان به فروش رفت. ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۰۵ میلیون تومان فروخته شد. همچنین ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۸۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، ۶۸۰ میلیون تومان قیمت خورد. شاهین G اتومات CVT نیز با افزایش ۱۰ میلیون تومانی در هفته گذشته، ۸۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.

به گزارش خبرگزاری برگزیده، کوییک GX L دنده‌ای ۳۵۹ میلیون تومان بود. کوییک R پلاس اتوماتیک هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۴۹۲ میلیون تومان به فروش رفت.

۲۲۳۲۲۵

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا